Kontakt & information

Svenska kyrkan, en demokratisk organisation

Kontakt, lediga jobb, nyheter, medlemsskap och organisation.

Pastoratet består av Valbo församling och Hedesunda församling och är två av församlingarna i Gävle kommun.

Valbo-Hedesunda pastorat är en del av Uppsala stift och en del av trossamfundet Svenska kyrkan. Grunden i Svenska kyrkans organisation  är församlingarna. I Svenska kyrkan finns det drygt 1 300 lokala församlingar i 13 stift.

Pastoratet har ett trettiotal anställda och under sommaren ökar personalantalet med de säsongsanställda på kyrkogårdarna.

Välkommen att höra av dig.

Nyheter

Det senaste vad som hänt och vad som är på gång i Valbo-Hedesunda pastorat. Här kan du också läsa veckans nyhetsbrev och anmäla dig till nyhetsbrevet.

Lediga jobb

Tillsammans är grejen! Känn dig varmt välkommen till Valbo-Hedesunda pastorat.

Medlem

Du har säkert någon gång i ditt liv träffat på Svenska kyrkan. Kanske vid en av livets stora händelser, som dop, konfirmation, bröllop eller begravning. Eller i din vardag, som när vi nattvandrar eller hälsar på din gamla mormor. Du är välkommen till kyrkan oavsett om du är medlem eller ej men som medlem hjälper du Svenska kyrkan att jobba för en massa bra saker.

Organisation & ledning

Svenska kyrkan, en demokratisk organisation.

Dataskyddsförordningen - GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, GDPR, i kraft i hela EU och ersätter den tidigare svenska Personuppgiftslagen (PuL). Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt i många hundra år och det kommer vi att fortsätta att göra!