Välkommen till Svenska kyrkan i Washington DC! Welcome to the Swedish Lutheran Church of Washington, DC!

Krisstöd, samtal, bikt och sorg

Klicka här för mer information.

Gudstjänster

Svensk söndagsmässa firas normalt en gång per månad (september till juni). Klicka på länken för att se planerade Gudstjänster.

Bli medlem!

Medlemskapet utgör själva grunden för kyrkans verksamhet och möjliggör att vi kan vara en kyrka och församling i Washington DC

Församlingen

Klicka gärna i menyn för information om vår församling, hur man kan bli medlem, kyrkkaffe, vår organisation, kyrkorådet, församlingens 50-års jubileum, och vår webbplats; och för att bläddra i våra fotoalbum och vårt församlingsbladets arkiv.

Kontakta oss

Gudtjänst hålls i Augustana Lutheran Church, 2100 New Hampshire Ave NW, Washington, DC 20009. Om du önskar kontakta oss via post är adressen Svenska Kyrkan Washington DC, PO Box 73263, Washington DC, 20056-3263. Du kan även kontakta oss via e-mail: washington@svenskakyrkan.se.