Ett glaskors och ett tänt stearinljus står i en kyrka.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Ta del av påskens gudstjänster i Uppsala domkyrka på webben

Under stilla veckan – veckan före påsk – har vi andakter och firar gudstjänster i Uppsala domkyrka. Du kan vara en del av dem via webben. Under helgen direktsänder vi långfredagsgudstjänsten, påsknattsmässan och högmässan på påskdagen.

Vid gudstjänster och andakter kan högst 50 personer delta. Tänk på att hålla avståndet till andra i kyrkan.

Stilla veckan i Uppsala domkyrka

Måndag 6 april

12.00 Andakt i stilla veckan - måndag
Medverkande: Silvia Kramer, prästkandidat för Härnösands stift och domkyrkokaplan Lars Åstrand

Tisdag 7 april

12.00 Andakt i stilla veckan - tisdag
Medverkande: biskop Karin Johannesson

Onsdag 8 april

12.00 Andakt i stilla veckan - onsdag
Medverkande: ärkebiskop Antje Jackelén

Torsdag 9 april (skärtorsdagen)

12.00 Mässa på skärtorsdagen
Medverkande: domprost Annica Anderbrant

Fredag 10 april (långfredagen)

11.00 Långfredagsgudstjänst
Medverkande: domprost Annica Anderbrant

Lördag 11 april (påskafton)

23.00 Påsknattsmässa
Medverkande: ärkebiskop Antje Jackelén

Söndag 12 april (påskdagen)

11.00 Högmässa på påskdagen
Medverkande: biskop Karin Johannesson

Vi sänder på svenskakyrkan.se/live

På svenskakyrkan.se/live kan du ta del av gudstjänsterna och andakterna från Uppsala domkyrka.

Ta del av sändningarna på svenskakyrkan.se/live

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och evenemang

Många församlingar sänder gudstjänster och andra evenemang på webben. I vår gemensamma kalender hittar du sändningarna. Du kan också se eller höra en del av våra gudstjänster via SVT eller Sveriges radio.

Leende kvinna med kaffekopp i handen står i sin trädgård och pratar med granne på andra sidan häcken.

Covid-19

Covid-19 sprids fortfarande i samhället men räknas inte längre som en samhällsfarlig sjukdom.