Vreta klosters församling

Välkommen till Vreta klosters församling! Här kan du fira gudstjänst, fika på caféet, sjunga i kör eller träffas på någon av alla de mötesplatser som finns i församlingen.

Visitationsdagar i vår församling

Förra veckan var det visitation i vår församling. Den avslutades med en visitationshögmässa igår i Ljungs kyrka. Stort tack till alla som kom och fick ta del av en fin mässa, vacker sång och musik, biskopen Marika Markovits tal, lokalproducerat godis och god förtäring.

Vi vill också rikta ett stort tack till alla som på ett eller annat sätt medverkat under visitationsdagarna.

En kvinnlig diakon sitter utomhus och samtalar med en kvinna.

Vill du prata med någon

Församlingens diakon och präster erbjuder samtal (kostnadsfritt). Samtal sker under tystnadsplikt.

Församlingstidningen Kyrkbacken

Fyra nummer per år delas ut till alla hushåll i Vreta kloster-området.

Gudstjänster

Gud välkomnar alla till gudstjänst. Vi får komma som vi är, med våra egna rörelser och uttryck.

Dop – bröllop – begravning

Kyrkan vill finnas med i alla skeden i livet – glädje och sorg, fest och vardag.

Medlem i Svenska kyrkan

Alla som döps blir medlemmar i Svenska kyrkan. Det går också att anmäla att man önskar bli medlem.

Behöver du stöd?

Kyrkan finns för dig när livet känns svårt. Här erbjuds samtal, själavård, hembesök, sjukbesök och viss ekonomisk hjälp.

Kyrkor

Kyrkorna är öppna i samband med gudstjänst, se kalendern. Vreta klosters kyrka och Allhelgonakyrkan kan man besöka även andra tider. Läs mer om kyrkorna nedan!