Foto: Gunnar Lidén

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Kaffe serveras på stickcafé.

Grupper och aktiviteter

Här läser du om sopplunch, veckomässor och väntjänst i Alster-Nyedsbygdens församling.

Barn och ungdom, Alster-Nyed

Öppen förskola, spädbarnsrytmik, musiklek, barnkörer och mellanstadie- och högstadiegrupp. .

Musik i Alster Nyed

Välkomna till våra körer, att sjunga tillsammans bidrar till en bättre hälsa och framför allt är det väldigt roligt! Vi har flera olika typer av körer i vår församling och Du är varmt välkommen att prova någon av dem.

Sommarprogram i Alster-Nyedsbygdens församling

Foto: Ulrika Lindborg
Sommarcaféer

Våffelcafé i Alsters församlingshem
25/6-11/7 vardagar kl 11-16

Torgcafé på Molkoms torg
4, 11, 13, 18 och 20/6 kl10-12

Friluftsgudstjänst

23/6 15.00 Friluftsgudstjänst i Torsked, norr om Molkom.

ALSTERS KYRKA

14/7 18.00 Helena Skyman jazzkvartett
Kajsa Skyman piano och sång, Helena Skyman sång, Fredrik Gunnarsson trummor, Hans-Lennart Bruun kontrabas.

4/8 18.00 ”Den vackraste musiken”
Från klassiskt av Bach och Fauré via tango av Piazolla till musikal från Kristina från Duvemåla, Duo EmPasi, Emma Samuelsson, cello och Pasi Pasanen, accordeon.

NYEDS KYRKA

7/7 kl 18.00 ”Önskemusik”
Susanne Saikoff sång och gitarr. Mejla din önskelåt så spelar hon den: susannesaikoff@gmail.com

28/7 kl 18.00
Nykomponerad och traditionell folkmusik i spännande arr, Hanna Johansson Kull fiol, Henrik Johansson
Kull slagverk och Mattias Sämberg piano/key.

ÄLVSBACKA KYRKA

30/6 18.00 Elva Twälv – kvartett som spelar soul, blues och gospelinspirerad musik.

21/7 18.00 Tilde Thelaus med musiker, pop och American folk. Kyrkkaffe från kl 17.00.

Kontakta Alster-Nyedsbygden

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Klockarevägen 5, 655 60 Molkom.

Alster-Nyeds församling, Akvarell av Gunnar Lidén

Gudstjänster i Alster-Nyed

Här hittar du alla gudstjänster som du kan delta i.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

Kom och sjung i kör