Axbergs församling

Där stad och land, himmel och jord möts.

Trivselträffar

Välkommen du som är dagledig till en stund av gemenskap där vi lyssnar till eller deltar i programmet, dricker kaffe och får en upplevelse tillsammans.

Gillar du att baka?

Kom så bakar vi tillsammans, nybörjare som erfarna! Start tisdag 13 februari, klockan 13.00-15.30 i Lillåns församlingshem.

Tisdagsträffen

Vi träffas varannan tisdag mellan 13.00-16.00 ojämna veckor.

Pilgrimsgruppen

Pilgrimsgruppen i Hovsta pastorat anordnar kortare vandringar oftast i samband med gudstjänster men även längre pilgrimsvandringar med övernattning.

Musikandakt och sopplunch

Vårens datum för musikandakt och sopplunch är 31 januari, 28 februari, 20 mars och 17 april

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Kontakt med Hovsta pastorat angående personuppgiftsincidenten

Skicka en e-post med dina frågor till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se

Någon kommer kontakta dig inom kort.

Ungdomsgrupp

En mötesplats för dig som fyllt 15 år. Kanske har du nyss konfirmerats och vill fortsätta träffa dina vänner i kyrkan eller också är du nyfiken på vad kyrkan kan erbjuda dig. Stämningen är avslappnad och nyckelordet är gemenskap. Varje kväll börjar med kvällsfika och avslutas med andakt. Vad vi gör därimellan är du med och bestämmer!

Trivselträffar

Gillar du att baka?

Musikandakt och sopplunch

Tisdagsträffen

Vi träffas varannan tisdag mellan 13.00-16.00 ojämna veckor.

Vävgruppen

Träffas varje fredag 9.00-13.00 i Lillåns församlingshem

Tidningen Mer än du tror blir digital

Läs mer om varför och hur du prenumererar på det digitala nyhetsbrevet!

Mer än du tror

Här kan du läsa nyhetsbrevet, kalenderbladet och tidningen online.

Några ungdomar sitter på rad och läser i varsitt häfte.

Bli medlem!

Här finns plats för dig! Du som har frågor om tro, livet eller tankar kring dig själv. Men också för dig som vill engagera dig för rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller finna ro i en hektisk vardag.

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 019-20 93 00 om du har en allmän fråga eller om du vill boka dop, vigsel eller begravning.

Måndag: 9.30-12.00

Onsdag: 13.00-15.00

Fredag: 9.30-12.00

Ni är alltid välkomna till våra församlingshem, önskas ett möte på plats, rekommenderar vi följande tider helgfria vardagar:

Tisdag: 9.00-15.00

Onsdag: 13.00-15.00