Boo församling

Vår vision är att leda människor till en gemenskap med Gud, genom Jesus Kristus, som får kärleken och omsorgen att växa på livets alla områden!

Sommar i Boo församling

Voce d’Amore – kärlekens röst

Varmt välkomna på en stipendiekonsert med Hanna Schröder och Lars-Erik Larsson i Boo kyrka 18 augusti kl 18.

Sommarkväll vid Kummelnäs kapell.

Tisdag 20 augusti kl 18- ca 19:30 bjuder vi på Korv med bröd, bakelse, spel och allsångsmusik. Välkomna!

En äldre person med vandringsstav går på en grusväg i skogen.

Musikvandring i hoppets tecken

Varmt välkomna att fira diakonins dag den 25 augusti med högmässa kl 11 med sång och musik i fokus och en kortare vandring på och kring Boo kyrka ca 12:30 tillsammans med Magnus Bodin, diakon och musiker.

Öppet hus i Kyrkans hus

Vi bjuder in dig till en inspirerande och händelserik dag med Öppet hus den 14 september mellan 10:00 och 15:00.

Bakluckeloppis

Lördagen den 7 september kl. 10-14 vid kyrkogårdsförvaltningen

Renovering av Boo kyrkmur

Under v. 25 med början den 17/6-24 påbörjas renovering av Boo kyrkmur vid Boo Kyrkväg 8.

Det fortsatta arbetet efter cyberangreppet

Information om angreppet uppdateras regelbundet på denna sida. Vid fler frågor om ”Information om personuppgiftsincident” kontakta: Erika Malmberg, 072-549 64 34, dataskyddsombud@intechrity.se

Cyberangreppet

Ideell i Boo församling

Vill du dela med dig av din tid och ditt engagemang i något som gör skillnad för dina medmänniskor och som också blir meningsfullt för dig?

Kontakta oss

Ring eller mejla oss för att boka dop, vigsel och begravning. Här hittar du telefonnummer, öppettider samt adresser till kyrkan, Kyrkans hus och kapellen.

Samtal & stöd

Oavsett livssituation så finns vi till för dig som behöver någon att tala med.

En bebis sitter i en kvinnas knä och skrattar.

Barn och familj

Vi har verksamheter och aktiviteter för hela familjen! Klicka här för att läsa mer!

Bli medlem

Tack vare dig kan vi finnas där människor finns. Varje medlem är viktig för oss, varje krona räknas. Inte medlem ännu? Anmäl dig här!

Läs mer om dopet och boka en doptid här!

Vid dopet firar vi en människa - barn eller vuxen - som ny medlem i församlingen och den kristna gemenskapen.

interiör Boo kyrka

Våra kyrkor och lokaler

Du hittar information om våra andra lokaler här

Gudstjänster

Varje vecka firar vi flera gudstjänster i Boo församling. Välkommen att vara med i gemenskapen!

Mötesplatser

Boo församlings Kyrkans hus sjuder av verksamhet veckans alla dagar. Här finns något för alla.