Bromma församling

Livet är bättre i gemenskap. Välkommen till Bromma församling!

Öppettider i församlingshuset

Måndag-fredag 09.00-15.00

Öppettider pastorsexpeditionen

Måndag-fredag 09.00-12.00, 13.00-15.00

Sommarens konserter i Bromma kyrka

Missa inte sommarens konserter i Bromma kyrka, som ges kl 19.30 varje torsdagskväll t o m den 29/8! Hela sommarens program finner du här.

Sommarkyrka vid Bromma kyrka

Sommarkyrkans servering vid Klockargården intill Bromma kyrka har öppet tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar t o m 16 augusti. På tisdagar hålls en kort andakt i Bromma kyrka kl 13.30, efterföljt av guidad visning i kyrkan, kl 13.45. Vi ses vid sommarkyrkan!

Seniorträff i Mariehäll startar 22/8

En mötesplats på torsdagseftermiddagar, kl 13-16 i Kvarterskyrkan Mariehäll, för dig som är senior och ledig dagtid . Start 22/8.

Träffpunkt Bibel startar 3/9

Har du koll på vad Jesus sa och gjorde? Vem var han egentligen? Hur kan Jesus vara så viktig att vår tidräkning utgår från hans födelse? Följ med på en resa genom Matteusevangeliet, den bibelbok som inleder Nya Testamentet. Vi ses på tisdagarnas Träffpunkt Bibel. Start 3/9.

Handarbetsträffen startar 5/9

Handarbetsträffen i Ängbykyrkan har sommaruppehåll t o m v 36. Höstterminen startar den 5 september. Välkomna till en stunds trivsam gemenskap, med eller utan handarbete.

Träffpunkt Ängby startar 10/9

Tisdagarnas Träffpunkt Ängby, kl 15.30-17.30, startar åter 10 september. Ett par timmar på eftermiddagen i församlingshusets lokaler då vi ses, pratar om stort och smått och fikar. Kl 16.30 serveras vegetarisk soppa. Välkomna!

Andliga samtal, öppen samtalsgrupp, startar 11/9

Talar Gud till oss genom Bibeln, också idag, i våra vardagliga liv? Välkommen till Andliga samtal, en öppen samtalsgrupp varannan onsdagkväll i Ängbykyrkans lokaler. Vi pratar utifrån olika berättelser i Bibeln och funderar kring hur vår vardag har inspirerats av Gud. Start 11/9.

Brommasalen – eventlokal för uthyrning

Det nya församlingshuset intill Ängbykyrkan har en 255 kvm stor eventlokal som går att hyra för olika tillställningar. Kanske till den stora bröllopsfesten, födelsedagsfirandet eller konferensen? Läs mer i reportaget ur Brommabladet nr 1-24 här.

Vi söker guider till Bromma kyrka

Tycker du om att tala inför grupp och är intresserad av kyrkor? Just nu söker vi personer som vill medverka ideellt som guider för enskilda, mindre och större grupper i Bromma kyrka.

En barnkör sjunger och gestikulerar med armarna i ett klassrum. En kvinnlig körledare i förgrunden.

Brinner du för sång och musik? Bli ideell assistent i församlingens barn- och ungdomskörer!

Vi söker nu ideella assistenter till våra barn- och ungdomskörer i höst. Bromma församling har ett rikt körliv för både barn och ungdomar i åldrarna 3 till 20 år. Våra körer medverkar i gudstjänster ett par gånger per termin.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vill du få information om vad som händer i församlingen varje månad? I så fall kan du prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev.

Jag vill få nyhetsbrevet

Medlem i Svenska kyrkan

Att vara med i ett kyrkligt sammanhang betyder något för dig och Gud, men även för din församling.

Stöd från Svenska kyrkan

Behöver du någon att prata med?

Våra präster och diakoner finns här för dig! De är i tjänst och kan ta emot telefonsamtal vardagar kl. 9.00–17.00. Prästerna och diakonerna har tystnadsplikt och du hittar deras telefonnummer här. Kvällstid kan du kontakta jourhavande präst på 112.

Du behövs!

Det finns många sätt som du kan hjälpa andra medmänniskor på. I kyrkan kan det handla om att hjälpa till med kyrkfika, gruppverksamheter eller besöka ensamma människor.

Vi bygger framtidens kyrka

Tillbyggnad och renovering av Ängbykyrkan

För att samordna, komplettera och förstärka användningen av Ängbykyrkans lokaler och samlingsrum har Bromma församling renoverat och låtit bygga till församlingshuset med en träbyggnad norr om kyrkan.