Forshedabygdens församling

Vår församling vill vara närvarande i människors vardag – vi vill lyssna, uppmuntra, stödja och vara en trygg plats där alla är välkomna precis som vi är. I församlingen finns fem kyrkor: Dannäs, Forsheda, Hånger, Kärda och Torskinge.

Våra verksamheter

Här kan du läsa mer om våra olika verksamheter; barn- och ungdomsverksamhet, diakoni, kören Harmonica och våra syföreningar.

Välkommen till våra gudstjänster!

Här kan du läsa om tid och plats för våra gudstjänster. Varmt välkommen!

Mötesplatser

Välkommen att dela vår gemenskap!

Sopplunch

Välkommen till sopplunch i Forsheda församlingshem.

REGNBÅGSNYCKELN

I Forshedabygdens församling har vi genomgått processen Regnbågsnyckeln. Här kan du läsa mer.

Kyrkobladet

Vårt kyrkoblad kommer ut fyra gånger per år och delas ut till ca 1500 hushåll i Forshedabygdens församling.

18 anledningar att vara medlem

Alla som är folkbokförda i Sverige betalar begravningsavgift. Som medlem i Svenska kyrkan betalar du också en kyrkoavgift, där den största delen går till din lokala församling. Tack för att du betalar kyrkoavgiften - ditt medlemskap gör skillnad!