Till innehållet Till undermeny
Färgglada höstlöv i grönt, gult, rött och orange
Lyssna

Hässleholms församling

Välkommen till församlingens gemenskap där vi lära känna Gud och Guds kärlek. Vi finns för varandra i glädje och stöd i livets olika skeden. Hässleholms församling omfattar Hässleholms stad, Hästveda, Ignaberga, Norra Sandby och Stoby.

Aktuellt just nu

Konsert: Underbare Mozart

Pianokonsert i D-moll, KV 466 och Requiem.

24-timmars KyrkLAN 2024

Välkommen den 29-30 oktober klockan 12-12. Var med och spela, umgås, ät, delta i nattkyrka och ha ett roligt dygn i Stoby församlingshem och kyrka tillsammans med dina kompisar!

Höstlovskul 28/10-1/11

Vi leker, fikar, är kreativa och umgås. Alla barn är välkomna.

Tankar i Allhelgonatid

Tre temakvällar om sorgen och hoppet. Tisdagar 22/10, 29/10 och 5/11 klockan 18.30-20.00 i Västerkyrkan.

Lördagsmusik

Fyra tillfällen med lördagsmusik i Hässleholms kyrka klockan 16.00.

Gudstjänster

Se kommande gudstjänster i kalendern och information om kollekt.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns här för dig – i alla skeden av livet.

Barn och unga

Välkommen till grupper och öppen verksamhet!

Mötesplatser för vuxna

Stickcafé, morgonbön, guidad meditation, tikva, soppluncher, språkcafé, sy- och arbetsföreningar - här finns något för alla.

Musik och körsång

Njut av konserter i kyrkan eller sjung i någon av våra körer.

Samtal, stöd och hjälp

Här finner du olika vägar för att få hjälp i och genom Hässleholms församling.

Kyrkogården

När en anhörig har avlidit dyker det ofta upp frågor kring gravar. Medarbetarna på kyrkogården i Hässleholms församling arbetar för att hjälpa dig att hitta en bra lösning.

Kyrkor och lokaler

Här finner du Hässleholms församlings kyrkor och lokaler. Klicka på en kyrka och följ med på en guidad tur!

Tidningen Kyrkfönstret

Vår tidning Kyrkfönstret kommer ut fyra gånger om året. Nr 3, 2024 finns nu i våra kyrkor, församlingshem och här på hemsidan.

Leader-projekt: Ignaberga Natur och Kultur

Ett leader-projekt. Kostnadsfritt att delta. Vi bjuder på fika.

Bli medlem

Du är välkommen till oss, till Hässleholms församling och till Svenska kyrkan. Här finns det plats för dig oavsett vem du är och var du befinner dig i livet.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktvägar till anställda och förtroendevalda i Hässleholms församling.

Välkommen att kontakta oss i Hässleholms församling.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.