Ett stort kors målat på väggen bakom ett altare.
Foto: Johannes Frandsen

Hovsta pastorat

Välkommen att fira gudstjänst, konfirmeras, gå på öppen förskola, sjunga, samtala och mycket mer. I kyrkan ryms hela livet. Hovsta pastorat består av Axbergs och Glanshammars församlingar, vars kyrkor ligger i utkanten av Örebro.

Till gravrättsinnehavare och besökare

Nu börjar våren närma sig och vi börjar vårens arbete med att avlägsna granris och gravsmyckningar så att jorden kan tina upp för byte av jord, då går det att vårplantera lite för den som önskar till påsk.

Vi tar bort granris på alla gravar för att underlätta för vårstädningen.

Kom ihåg att ta med gravlyktan hem!

Väl mött på våra kyrkogårdar i Hovsta Pastorat

Vid frågor tag kontakt med

Förman Håkan Persson

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Kontakt med Hovsta pastorat angående personuppgiftsincidenten

Skicka en e-post med dina frågor till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se

Någon kommer kontakta dig inom kort.

Integritetsskyddspolicy för Hovsta pastorat

Församlingarna i Hovsta pastorat värnar om individens integritet och har skyldighet att enligt lag hantera personlig information på ett korrekt sätt. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här!