Foto: Unsplash

Katrineholmsbygdens församling

- en del av Svenska kyrkan i Strängnäs stift. "Följ med och se", Biskop Johan Dalmans valspråk.

Sommar

Välkommen till sommaren i Katrineholmsbygdens församling. Besök sommarkyrkorna, ta en fika på sommarcaféerna och lyssna på sommarmusiken!

Floda kyrka är tillfälligt stängd

Floda kyrka är stängd till och med 31 augusti 2024 och öppnar igen för bokning av förrättningar under perioden 1 september 2024 till 30 september 2025.

Kyrkornas öppettider i sommar

Alla kyrkor är främst öppna i samband med gudstjänster. Om du eller ditt sällskap till besöka en kyrka vid ett annat tillfälle, kontakta gärna församlingsexpeditionen, tel 0150-772 00 - anknytning 1.

Försäljning av barnkläder

Kläder och skor. Därutöver leksaker, vagnar, babyprodukter och mammakläder.

Katekumenat - en väg till kristen tro

Informationsträff Sandbäcksgården, 4 juni och 27 augusti kl 18.30

Konfirmation med Berlinresa

För alla er som går i årskurs 8

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen är den enhet under Katrineholmsbygdens församling som administrerar begravningsverksamheten, krematoriet vid Skogskyrkogården samt underhåller och förvaltar församlingens kyrkogårdar.

Vi söker gravrättsinnehavare

Om det vid graven som du besöker finns en grön skylt. Var vänlig kontakta kyrkogårdsexpeditionen 0150-772 00.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Vi finns för dig genom livets stora högtider, dop, konfirmation och vigsel.

Diakonicentrum - Hjälp och stöd i Katrineholms kommun

Du kan vända dig till Diakonicentrum om du behöver andligt eller praktiskt stöd. Rådgivning och stödsamtal är kostnadsfria.

Ett papper med texten Bli medlem och en pil till en QR-kod sitter fasttejpat på ett träd.

Medlemskap

Vi möter människor i vardag och högtid, i glädje såväl som sorg. Du är alltid välkommen, oavsett tro eller tvivel.