Svenska kyrkan, Klippans pastorat

En mötesplats som är öppen för alla. Välkommen till gemenskapen!

S:t Petri - Sommarkyrka 2024

Under tiden 23 juni – 7 juli är S:t Petri pastoratets Sommarkyrka. Under dessa veckor finns värdar på plats för att välkomna alla besökare, både långväga och lokalbor. S:t Petri kyrka är ett av Sigurd Lewerentz mästerverk och en av Klippans största sevärdheter.

Lediga tjänster

Just nu söker vi en lön- & ekonomiassistent. Välkommen att söka!

Sommaräng med lavendel.

Musik i Sommarkväll

Välkommen att njuta av musik på torsdagskvällar i sommar. Samtliga börjar klockan 19 och varar i cirka en timme. Fri entré, ingen biljett eller bokning behövs. Insläpp från klockan 18.45.

Månadens annons

Här kan du läsa månadens annons i Söderåsjournalen. Här ser du gudstjänster, caféprogram och annat som är på gång.

Kropp & Själ

Välkommen att vara med på sköna aktiviteter för kropp & själ! Allt från promenader och meditation till retreat, yoga och heliga danser.

Konfirmation

Välkommen att konfirmera dig i Klippans pastorat. Nu är anmälan öppen för dig som vill konfirmera dig 2025.

Läs senaste numret av Prästkragen här!

Detta nummer gäller maj–augusti. Klicka på länken nedan för att läsa tidningen i pdf-format.

Häng med oss i sommar!

Missa inte allt kul som händer för barnen i vårt pastorat! Sommarlovskul, Café Kors i Taket, Skaparverkstad, Petriknatet...

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.