Motala församling

Välkommen till våra kyrkor Charlottenborgskyrkan, Lillkyrkan, Motala kyrka, Råssnäskyrkan och Vinnerstad kyrka.

Leta kyrkmöss

Motala kyrka Lördag 20 april

Musik vid helgsmål

Motala kyrka lördag 20 april

Prostens skafferi

Församlingshemmet Lördag 20 april

Himlakul- våren

Råssnäskyrkan Tisdag 23 april

Folkmusik och lite annat- Råssnästräff

Råssnäskyrkan Fredag 26 april

Högmässa

Motala kyrka söndag 28 april

Bike-in vigsel

Vätternrundan 2024

Lediga tjänster

En präst håller fram nattvardskalken och en person doppar sin oblat.

Präst 75% sverigefinskt arbete

Motala församling

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Hjälp och stöd

Ring eller skriv – vi lyssnar på dig

Kyrkans SOS finns till för dig varje dag, året om. när du behöver dela det svåra i tillvaron med någon. Volontärerna som svarar är utvalda och utbildade för att lyssna och stödja i det som känns svårt. Du är helt anonym när du kontaktar Kyrkans SOS.

En person hjälper ett barn att tända ett ljus.

Få hjälp och stöd

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan när du behöver någon att prata med. I Svenska kyrkan finns utbildad personal som lyssnar och ger stöd och råd vid allt från sorg till relationsproblem.

Närbild på någon med ett diakonemblem runt halsen och en anteckningsbok i handen.

Diakonimottagningen

Välkommen till diakonimottagningen i Motala. Diakonimottagningen är en verksamhet som vill ge stöd till personer i utsatta livssituationer. Här finns möjlighet till rådgivning och samtal med diakon och man kan boka tid för vidare samtal, rådgivning och hjälp

Aktuellt från Griftegården

En stenängel står bakom en gravsten på marken.

Hitta gravplatser digitalt

Sök bland 2 575 239 gravsatta på 1 903 kyrkogårdar i hela Sverige

Ett löv som flyter i vatten där himlen speglar sig.

Biskopsbrev om livets början och livets slut

I biskopsbrevet om livets början och livets slut finns redskap för orientering i etiska vägval.