Nordmalings församling

Välkommen till Svenska kyrkan i Nordmalings kommun. Församlingens kyrkor och mötesplatser är öppna för alla - var med och dela tro, glädje, sorg, ro och gemenskap.

På gång

Kalendern – allt som händer kyrkan på ett ställe

I webbkalendern hittar du gudstjänster, barnverksamhet, konserter och allt annat som händer i Nordmalings församling och i Svenska kyrkan runt om i landet på ett ställe.

Söndagskvällar på Björnberget

Söndagskvällar 19.00, från 30 juni till 4 augusti, har du möjligheten att avsluta helgen med gudstjänst och fantastisk utsikt vid EFS sommarhem på Björnberget i Orrböle. Ta med en fikakorg och njut av sommaren.

Allsång på Rundviksdagen

Lördag 20 juli klockan 19.00 är Allsången i Rundviks kyrka tillbaka i sommarupplaga. Allsångsledare är som vanligt AnnKi Örnberg, Ingemar Sandström och Nils J Lundgren.

Besök Nordmalings kyrkomuseum i sommar

9 – 28 juli är det öppet i Nordmalings unika kyrkomuseum. Här kan du få en guidad tur bland spännande kyrkliga föremål från medeltid fram till nutid – 500 år av levande historia!

Ett brudpar dansar omgiven av vänner.

Drop in-vigsel i Gräsmyr: Bjud upp till dans för hela livet!

Under dansveckan i Gräsmyr viger vi alla par som älskar dans och varandra. Boka in 13 juli 2024 redan idag.

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Engagera dig

Veckans webbandakt

Paus vid altartavlan - söndag 7 juli

Följ med prästen och konstnären Lars Segerstedt in i fem av Umeås kyrkor. Idag handlar hans andakt om altartavlan i Ålidhemskyrkan.

Församlingsliv

Fira gudstjänst

Mitt i allt som pågår i livet samlas vi till gudstjänst. Du är välkommen att vara med oavsett vem du är, hur gammal du är och om du är en van gudstjänstfirare eller aldrig har besökt kyrkan tidigare.

Dop, bröllop och begravning

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Barn & familj

Självklart ska barnen få rum i kyrkan - alltid. I våra olika barngrupper har de dessutom en alldeles egen plats.

Unga och konfirmation

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Nordmalings församling erbjuder både konfirmation och andra grupper för tonåringar och unga vuxna.

Vuxna

I kyrkan spelar det ingen roll om du är 25 eller 95 år - gemenskapen är till för alla. Här hittar du information om det som händer i kyrkan för oss som kallar oss vuxna.

Elisabet Jonsson tillförordnad kyrkoherde

Tidigare i vår drabbades Eva Branzell av sjukdom. I väntan på att en ny ordinarie kyrkoherde rekryteras leds församlingen av prästen Elisabet Jonsson.

En hylla i ett skafferi med bland annat socker, pasta och pulver till nyponsoppa.

Diakonistöd - akut hjälp i vardagen

Det är inte alltid lätt att få ihop livet rent ekonomiskt och att hamna utanför samhällets vanliga skyddsnät kan hända oss alla. I Nordmalings församling finns möjlighet till rådgivning och akut hjälp att klara vardagen.

Sommartider på expeditionen

Under perioden 1 juli till 4 augusti har expeditionen lite kortare telefon och besökstider. Mer information hittar du här.

Har du sett något som är trasigt?

FELANMÄLAN Församlingen har många lokaler och ytor att hålla reda på. Därför är det inte säker att vi alltid upptäcker om något gått sönder eller inte fungerar. Hjälp oss genom att klicka här och göra en felanmälan. Då lovar vi att vi ska rätta till felet så snart som möjligt.

Jobba hos oss

Nu vill vi ta ombord en ny präst

FÖRLÄNGD ANSÖKNINGSTID. Som präst i Nordmaling får du arbeta i en församling där det finns plats att växa på, församlingsbor som tar dig till sina hjärtan och havsnära norrländsk natur när den är som bäst.

Aktuellt från Svenska kyrkan

Prenumerera via RSS

Kesällä yksinäisyys korostuu

Publicerad:

Kahdeksan prosenttia yli 16-vuotiaista Ruotsissa tuntee itsensä yksinäiseksi eikä heillä ole läheistä ystävää, jolle puhua. Heitä on yli 600 000. Monille kesäkuukaudet ovat vuoden raskaimpia. Silloin korostuu se, ettei ole kenenkään ajatuksissa tai suunnitelmissa.

Vi vänder inte bort blicken från Gaza

Publicerad:

Ärkebiskop Martin Modéus skriver om situationen i Gaza.

Ärkebiskopens Ukrainatal på Norrmalmstorg

Publicerad:

Idag talade ärkebiskop Martin Modéus på Norrmalmstorg i Stockholm. Detta i samband med Måndagsrörelsen för Ukraina. Utöver ärkebiskopen talade även exempelvis utrikesminister Tobias Billström och tidigare utrikesminister Ann Linde.

Skogsutredningen: Ett teologiskt samtal om andlig hållbarhet

Publicerad:

Två tidigare ärkebiskopar, Antje Jackelén och Anders Wejryd, har på uppdrag av kyrkans skogsutredning tagit fram en teologisk text om betydelsen av andlig hållbarhet. De möts till ett samtal om frågorna med biskop Andreas Holmberg, Stockholms stift och utredaren Göran Enander.

Ärkebiskop Martin på DN Debatt inför EU-valet

Publicerad:

På DN Debatt skriver ärkebiskop Martin med anledning av det stundande EU-valet: ”När EU-valet närmar sig måste samarbete och generositet vara ledstjärnor. Nyckelord som fred, tillit och ömsesidighet hjälper oss att stå fast i det som är EU:s ursprungsidé.”