Solnedgång vid en sjö. En måne syns svagt i horisonten.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Roslagens västra pastorat

Välkommen till oss! Oavsett vad som händer dig finns vi för dig. Behöver du prata är vi bara ett telefonsamtal bort. Var rädd om dig - och hör av dig!

Lägergården Lejdet återuppstår!

I december 2022 brann lägergården ner till grunden, Nu har Kyrkofullmäktige beslutat om återuppbyggndad.

En handplockad blombukett står i en vas på ett bord.

Sommaröppna kyrkor

Stanna till vid våra kyrkor i sommar. Kika in och njut av lugnet, svalkan och bara var. Välkommen!

Två flickor springer genom högt gräs och blommor en sommarkväll

Kyrkporten i Roslagen

En tidning som täcker kyrkans verksamheter i församlingarna - från Närtuna i söder till Häverö-Edebo i norr. Tidigare publicerade tidningar hittar du här:

En person sitter vid datorn och läser på Svenska kyrkans webbsida om Kristen tro.

Tankar inför helgen

Här hittar du filmade andakter inför kommande helg och mycket annat som är både bra och kul att känna till om kyrkan.

En bebis i dopklänning. Någon håller i barnets hand.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Här hittar du all information du behöver och du bokar enkelt via vår hemsida.

En brudgum trär vigselringen på sin blivande frus finger.

Vigsel

Vi gifter oss med en önskan om att leva livet tillsammans inför Gud och oss själva - en Kärlekens Fest! Boka tid för ditt bröllop här.

En kalender ligger uppslagen på ett bord

Vår kalender

Här hittar du alla tillfällen när du kan besöka våra kyrkor eller verksamheter. Välkommen till oss!

Någon låser upp ett hänglås på en dörr.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Hos oss finns alltid rum och tid för möten

Sju skäl att vara medlem i Svenska kyrkan

Vi vill vara en välkomnande och öppen kyrka. En plats där människor växer, möts i kärlek och varsamt. En plats där själen kan få ro.

Diakon

Vad gör en diakon egentligen?

Ordförandeklubba och psalmbok

Förtroendevalda

Att vara förtroendevald betyder att man fått ett uppdrag, ett förtroende från församlingens medlemmar genom kyrkligt val.