Närbild på blommorna i ett körsbärsträd.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Sandhult-Bredareds församling

Välkommen till Svenska Kyrkan i Sandhult-Bredared

I vår kalender uppe till höger hittar ni allt vad som händer i församlingen dag för dag. Klicka på kalendern och välj Sandhult-Bredareds församling så listas alla kommande händelser. Använder du en mobil så tryck på de tre prickarna uppe till höger för att komma till kalendern.

Undrar ni något är ni välkomna att kontakta expeditionen på tel. 033-22 57 50, mellan klockan 10.00-12.00 eller e-post: sandhult-bredareds.forsamling@svenskakyrkan.se
Välkommen!

Några konfirmander står i ring och håller upp händerna mot taket.

Konfirmation 2024-2025

Att vara konfirmand innebär att man under en tid av sitt liv, tillsammans med kompisar och ledare, lär sig mer om Gud och vad kristen tro handlar om. Du får också lära känna dig själv och andra bättre. Du behöver inte tro på Gud för att vara konfirmand – att ha en nyfikenhet på livet och hur man kan tänka och tro räcker långt. Klicka på respektive grupp nedan för att läsa mer och anmäla dig.

Barnloppis i Sandareds församlingshem 7 september klockan 10-14

Under Sandaredsdagen har du chansen att både sälja och köpa barnkläder, leksaker och barnprylar i Sandareds församlingshem samtidigt som du gör en insats för miljön och Världens Barn.

En kopp kaffe och ett fat med fikabröd står på ett bord.

Sommartorsdagar i Hedared

Varje torsdag mellan 20 juni och 15 augusti, klockan 14.00 - 18.00 är det kaffeservering i församlingshemmet i Hedared. Här kan man träffa andra, prata en stund - och kanske vinna nåt på lotteriet! Vi har en programpunkt klockan 16.00 med olika gäster som medverkar och efter det en andakt. Alla intäkter som vi får in går oavkortat till Drottning Silvias mödrahem i Rio de Janeiro.

Öppettider Hedareds Stavkyrka

Hedareds stavkyrka är Sveriges enda bevarade medeltida stavkyrka, byggd omkring år 1500. Den är väl värd ett besök. Kyrkan är öppen hela sommaren med kunniga guider på plats. Vill ni komma på besök med en grupp utanför ordinarie öppettider, kontakta församlingsexpeditionen.

En handplockad bukett står mot en röd husvägg.

Musik i sommarkväll

Välkommen till våra kyrkor under sommaren för att lyssna på allt från klassisk orgel till somrig jazz.

Här kan du läsa Kyrktuppen.

Kyrktuppen är Sandhult-Bredareds församlingsblad och ges ut fyra gånger om året.

Vill du bli medlem?

Välkommen till vår församling! Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!

Hitta till kyrkor runt om i Sverige – eller ge dig ut på en vandring

Ett altare framför ett kyrkfönster.

Kyrkor och platser

Upplev över 4 000 kyrkor och kapell. Eller besök kyrkogårdar, kyrkoruiner och andra platser.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.

Ett kyrktorn sticker upp bakom trädkronorna mot blå himmel.

Sommarkyrkor

Många kyrkor håller öppet även under sommaren. Du hittar sommaröppna kyrkor via vår webbkarta eller app.

Sommarskoj

Hot om publicering av stulen information

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet november 2023.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan

20 anledningar att vara med i Svenska kyrkan

Tillsammans gör vi mycket möjligt!

Så behandlar vi personuppgifter

Vi vill vårda det förtroende som du som medlem (eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare) ger oss, genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.