Skillingaryds församling

Välkommen till Skillingaryds församling! Vi finns här för dig genom gudstjänster, barngrupper, körer, samtal och mycket mer. Här kan du dela både glädje och sorg och få stöd i vardagen. Du som vill är välkommen att bidra på något sätt. Välkommen som du är.

Välkommen till Hagshults vägkyrka

Vecka 26 händer det mycket i Hagshult. Konserter, föreläsningar, café, vandring och släktforskning - det finns något för alla. Under hela veckan är det utställning i församlingshemmet: "Det var så det började" där Inger Lindström och Lilli-Ann Bertilsson, vägkyrkans initiativtagare 1996, visar bilder från de första åren samt skyddsänglar tecknade av Hagshults skolbarn. Caféet är öppet varje dag mån - lör kl. 16-21. Gratis glass till alla barn, som också kan gå på symboljakt i kyrkan och samla på vattendroppar! Välkommen till vägkyrkan i Hagshult! Klicka för att se hela programmet.

Välkommen på Musik i sommarkväll i Tofteryds kyrka.

Under 3 torsdagar i augusti bjuds vi på fin musik i sommarkvällen. Klicka för att se programmet!

Sommarcaféer med våffelservering

Syföreningen Ankaret bjuder in till sommarcaféer tre tisdagar i sommar då de bakar våfflor och vi får en trevlig eftermiddag tillsammans. Välkommen till Skillingaryds församlingshem 11 juni, 16 juli och 6 augusti. Klicka för program!

Kyrkoblad

Här kan du hämta och läsa det senaste kyrkobladet!

Lediga tjänster

Vi söker en komminister 100%. Klicka och läs mer om hur du kan bli en del av vårt arbete här i Skillingaryds församling!

Skicka in din bön

Publicerad:

Vet du att du kan skicka in ditt böneämne till oss? Klicka på "Visa fler" i den blå listen längst upp så hittar du "Be för mig". Där kan du skriva och skicka in din bön, så ber vi för dig i en kommande gudstjänst.

Spagettigudstjänst - vad är det?

Publicerad:

Jo, det är en kortare barnanpassad gudstjänst som avslutas med att vi äter spagetti och köttfärssås tillsammans. Ofta sjunger vår barnkör Soul kids på gudstjänsten som alltid är på en vardag kl. 17, perfekt tid efter jobb, förskola och skola och med kvällsmaten ordnad - 50 kr för vuxna, gratis för barn. Välkommen!

Om Hagshults klockstapel - Bernt Emanuelsson intervjuas av P4 Jönköping.

Publicerad:

Hagshults kyrka ska få en ny klockstapel istället för den som brann ner 2020. Hur går processen med det arbetet? Bernt Emanuelsson som sitter i församlingens projektgrupp berättar för P4 Jönköping den 30:e oktober. Margareta Svensson filmade.

Syföreningen Ankaret startar upp för terminen!

Publicerad:

Nya medlemmar välkomnas gärna! Terminsstart 19 september kl. 14 i Skillingaryds församlingshem, med träffar varannan vecka därefter.

Möte i Hagshult

Publicerad:

Hagshults idégrupp hälsar alla välkomna till möte i Hagshults församlingshem måndag 28/8 kl. 18.00. Kom och gör din röst hörd! Vi bestämmer tillsammans till vem/vilken förening vi ska skänka de insamlade pengarna från vägkyrkan, auktionen och kyrkfikorna. Välkommen!

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan