Till innehållet Till undermeny
Dopfunten klar för dop
Lyssna

Smedstorps församling

Välkommen till församlingen på det fagra Österlen. Var med i gemenskapen i gudstjänstfirandet, eller delta i en verksamhet som förmedlar andliga värden. I kyrkan finns det rum för tystnad, eftertanke och samtal.

13 oktober 2024. Idag på tacksägelsedagen läste vi om de tio sjuka männen som Jesus gjorde friska - men bara en kom tillbaka för att tacka. Vi gjorde två blommor där varje kronblad var ett tack för något vi är tacksamma för.

Foto: Malin Alm, Smedstorp

Körer och Onsdagsträffen.

Kör och musik

Smedstorps församling har ett stort utbud på mötesplatser där vi sjunger tillsammans. Det finns kör för alla åldrar, nu med nya namn. Vi blir gärna fler - välkomna att sjunga med oss! Under sommaren anordnas "Musik i sommarkväll".

Onsdagsträffen

På onsdagar, kl.14.00 en gång i månaden, träffas de som är lediga på dagen i Kverrestads Bygdegård . Vi har någon form av underhållning, föredrag eller sång. Kaffeservering och till sist lite allsång tillsammans om vi hinner. Välkomna!

Mötesplatser för barn och vuxna.

Söndagsskola.

Barnens stund i gudstjänsten Välkommen till söndagsskolan i Smedstorps församling. 13 oktober i Kverrestads kyrka.

Mötesplats för barn

Välkomna till församlingens barnverksamhet. Vi har glädjen och förmånen att kunna erbjuda en bred verksamhet i våra olika grupper i församlingen. Vi möter barn och familjer i våra egna lokaler; Församlingsgården i Smedstorp och Sockenstugan i Övraby. Alla barn är välkomna till våra grupper.

Mötesplats för vuxna

Välkomna till våra verksamheter. Tisdagscafé i Församlingssalen, Smedstorp. Onsdagsträffen i Kverrestads bygdegård.

Besök oss på Facebook. Läs Församlingsnytt!

Gör ett besök hos oss på Facebook!

Titta gärna in på Smedstorps församlings FACEBOOK sida: https://www.facebook.com/smedstorp.forsamling

Församlingsnytt!

Här kan du läsa församlingsbladet och även ladda ner vårt Församlingsblad som PDF-fil. Nummer 3, 2024 har kommit ut.

Kontakta oss.

Kontakt

Kontaktuppgifter till expedition, begravningsombud i Tomelilla kommun, anställda, ordförande i kyrkoråd, ordförande i kyrkofullmäktige och webbmaster.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Ladda ner Kyrkguiden.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Du vet väl om...
Att kyrkan finns till för dig när du behöver någon att tala med.
Att du kan ta kontakt med församlingens präster för samtal vid behov.
Telefonnummer finner du i Församlingsnytt eller via hemsidan.
Att du når jourhavande präst varje natt kl. 21.00-06.00.
Ring 112 och begär jourhavande präst, samtalet kostar inget.
Vi har absolut tystnadsplikt.