Till innehållet Till undermeny
Två personer håller i varsitt stearinljus. Den ena tänder sitt ljus med hjälp av det andra ljusets låga.

Söderhamn-Sandarne församling

Välkommen till Hoppets hamn - genom hela livet

Välkommen till höstens alla upptakter

Läs om när alla körer, ungdomshäng, samtalsgrupper (och mycket mer) börjar HÄR!

Ulrikamässa i Ulrika Eleonora

Välkommen till en härlig dag med spontankör, Ulrikamässa och Livsstegscafé 13/10. Skänk gärna skörd från din trädgård till kyrkans auktion för välgörande ändamål.

”Ett oskrivet ark papper...”

Poesikväll med Ove Demander torsdag 17 oktober 18.00. Välkomna till Mariagården!

Detta händer just nu

Välkommen till Söderhamn-Sandarne församling. Här hittar Du församlingens fortlöpande utbud och allt som är på gång i form av konserter, gudstjänster och aktiviteter.

Verksamhet

Hos oss i Söderhamn-Sandarne församling finns något för alla! Oavsett om du är ung, gammal eller mitt i livet. Vissa är ute efter att hitta lugnet. Andra behöver ett sammanhang med hög puls. Utforska vidare på den här sidan.

Stora händelser i livet

Dop, konfirmation, bröllop och begravning är viktiga milstolpar. I kyrkan erbjuds betydelsefulla ceremonier för att uppmärksamma livets början och livets slut, och tillsammans få tacka Gud för det som varit och det som kommer.

Församlingsinstruktion

Detta är Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne! Läs om våra visioner, mål och prioriteringar.

Kyrkor och kapell

Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne har två kyrkor och två kapell: Ulrika Eleonora kyrka, Sandarne kyrka, Storjungfruns kapell och Västra kapellet.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Har du frågor om personuppgiftsincidenten?

Edward Vallingstam

Kommunikatör, Dataskyddsombud, Söderhamn-Sandarne församling

Mer om Edward Vallingstam

Kommunikatör

Svenska kyrkan i Söderhamn och Sandarne samarbetar med Sensus studieförbund vid arrangemang, i körverksamhet och annan gruppverksamhet.

Sensus logga