Foto: Istockphoto

Svenska kyrkan Växjö

En levande kyrka. Nära livet. Varje dag. Svenska kyrkan Växjö är en mötesplats för alla människor.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Vårens gudstjänstprogram

Kom till kyrkan för gudstjänster och gemenskap. Här hittar du hela vårens program för alla kyrkor i Svenska kyrkan Växjö.

En person med flera armband håller på med sin mobiltelefon.

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Svenska kyrkans digitala nyhetsbrev och få del av senaste nytt i verksamheten, aktuella händelser och ett uppdaterat gudstjänstprogram.

En flicka sticker ner ett tänt ljus i sanden i en stor ljusbärare.

Kalender och aktiviteter

Gudstjänst på söndagar och i veckorna, gruppverksamhet med bland annat körer och inspirerande träffar för alla åldrar, samverkan med skolor och möjlighet att engagera sig för att stötta andra. Kanske har du det jobbigt eller svårt eller vill du bara prata med någon. Här finns stöd och hjälp att få i både stort och smått.

En bebis i dopklänning vilar i någons famn. I bakgrunden står en präst.

Boka dop via webben

Boka dop direkt via webben. Här kan du i lugn och ro se vilka kyrkor, datum och tider som finns lediga och du kan välja att söka på en eller flera kyrkor eller på ett datum. När bokningen skickats till oss får du ett svar på att den preliminära bokningen är mottagen och vi kommer senare att skicka en definitiv bekräftelse.

Några konfirmander står i ring och håller upp händerna mot taket.

Konfirmation

Konfirmation i Växjö - Få tid för livets stora frågor - Ta chansen att upptäcka vad kristen tro är - Lär känna nya människor - Bli mer allmänbildad

Ett kors utsmyckat med blommor i regnbågsfärger.

Kyrkan på Pride 2024

Läs hela programmet här med bland annat aktiviteter för barn, inklusiva mässan och föredraget ”Från man till kvinna på 90 minuter” med Ann-Christine Ruuth. Onsdag och fredag-söndag är det försäljning av prideprodukter i Butik Lilla torg och i caféet kan du köpa den traditionsenliga Pridekakan.

Svenska kyrkan Växjös vision är: En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.

Jobba hos oss

Svenska kyrkan Växjö har över 50 000 medlemmar i 13 församlingar inom stad och på landsbygd. Vi vill vara en kyrka där alla kan hitta en självklar plats. Vi finns mitt i vår samtid med portarna öppna för människor och samhälle. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare som arbetar för vår vision En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.

Mobiltelefon med hörlurar.

Kontakt

Kontaktuppgifter till Svenska kyrkan Växjö, våra församlingsexpeditioner och jourhavande präst. I menyn, under fliken personal, hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare.