Oskarshamns församling

GUD, GLÄDJE & GEMENSKAP Oskarshamns kyrka, Kristinebergskyrkan och Kolbergakyrkan-Barnens katedral.

Dop, bröllop och begravning

Här hittar du information om dop, konfirmation, bröllop och begravning i Oskarshamns församling.

Kontaktvägar till expedition, kyrkogård och personal i Oskarshamns församling.

Här ser du vad som händer i Oskarshamns församling.

Sommar i Oskarshamns församling

Välkommen till sommarens aktiviteter

Konfirmation i Oskarshamns församling

Häng med på en unik upplevelse!

ängel på gravsten 2

Kyrkogårdsförvaltningen i Oskarshamns församling

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för begravningsverksamheten i Oskarshamns församling. Här hittar du information och råd om det som rör begravning, gravsättning och gravskötsel.

Boka dop och vigsel på webben

Se direkt vilka tider som är lediga.

Musik i sommarkväll

Onsdagar 19.30 i Oskarshamns kyrka

O-Ringen

20-26 juli 2024

Vägkyrka

En aktivitet med barnen, för den historie- intresserade eller kanske en stund i stillhet? När Oskarshamns kyrka öppnar för sommaren finns det mycket att upptäcka.

Nytt krematorium byggs i Oskarshamn

Hög tid att modernisera

samtal

Samtalsstöd

Ibland behöver man någon att prata med. Vi har tystnadsplikt, för inga journaler och det är kostnadsfritt.

Slår hjärtat för kyrkan?

Vill du påverka kyrkans framtid är det dags att höra av dig till församlingens valberedning. De är redan i gång att förbereda sig för Kyrkovalet 2025 och söker dig som vill jobba tillsammans för en kyrka full av Gud, glädje och gemenskap.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Studiebesök i Barnens katedral

I Kolbergakyrkan-Barnens katedral har barnen en självklar plats i gudstjänsten. Boka studiebesök med ditt arbetslag så berättar vi om "Mässa med små och stora".

Ideell medarbetare

Vill du göra skillnad för någon? Göra en insats i ett meningsfullt sammanhang? Lära känna nya människor eller rent av har en egen idé? Då behövs du i församlingsarbetet!

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Gud, glädje & gemenskap

Vill du veta vad som händer in din församling, bli medlem eller se vad din kyrkoavgift räcker till? Då har du hittat rätt!

En ledare spelar stavningsspelet Hänga gubbe med barnen.

Skola - kyrka

Studiebesök och klassrumsprogram som passar skolans läroplan.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning.

Oskarshamns församling har ett rum och ett sammanhang för livets olika skeden. Här delar vi glädjen när någon döps, konfirmeras och när ett par vigs, men också sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

En ung glad tjej står med sina kompisar.

Nyhetsbrev, kalender och inspiration

Följ våra olika kanaler för evenemangstips, information och inspiration.

Bulletinen

En tidning från Oskarshamns församling

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Mer än du tror

#Gåtillkällan

I tider när rykten snabbt sprids på internet är det viktigt att kunna gå till källan och ta del av ursprungsinformationen.

GDPR - behandling av personuppgifter

Läs om hur vi skyddar dina personuppgifter och integritet genom dataskyddslagen GDPR. Här hittar du också kontaktuppgifter till dataskyddsombudet.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan