Överkalix församling

Lansjärv, Jockfall, Överkalix - i din församling är Svenska kyrkan aldrig långt borta. Välkommen att dela glädje, tro, sorg, ro och gemenskap. Besöker du Överkalix kan du njuta av utsikten från Brännaberget som vittnar om Guds underbara förmåga och kärleksfulla vilja. Här är gudagott att vara!

Det händer i församlingen

I webbkalendern hittar du gudstjänster, barnverksamhet, konserter och allt annat som händer i Överkalix församling och i hela Svenska kyrkan runt om.

Församlingshemmet i Överkalix

Kontakt

Välkommen att ta kontakt med Överkalix församling! Här hittar du personalen och kontaktuppgifter till församlingsexpiditionen.

Hemsidan är under ombyggnad

Nu bygger vi om vår hemsida och arbetet beräknas vara klart i slutet av april. Under den tiden växer den nya hemsidan fram.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Nyheter från Luleå stift och nationellt

Här hittar du nyheter från Luleå stift (Norrbotten och Västerbotten) och nationella nyheter från Svenska kyrkan.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.