Foto: Johannes Lindh

Broby-Emmislövs församling

är en del av den världsvida kyrkan - Här vill vi vara en välkomnande gemenskap, med levande och livgivande gudstjänster, och ett stort socialt engagemang.

Ledig tjänst som musiker

Just nu söker vi en musiker! Välkommen med din ansökan, eller att tipsa någon!

Två stolar står under ett träd i trädgården.

Sommar i hembygdsparken

Ett par av församlingshemmets mötesplatser är under sommaren i hembygdsparken. Café och "vardagsrummet". Torsdag 4/7 gästas vardagsrummet av Patric Åberg, 11/7 är det sinnesrogudstjänst.

Begravningsplats med en rad av gravstenar som alla har färgsprakande blommor. Solen skiner.

Fotovandring i kyrkorna och begravningsplatserna

Här kan du klicka dig runt på kyrkogårdarna och i kyrkorna, bilder fotade i 360-foto.

Kommuniteten Facklan

”Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.” -Jesus

Församlingen

Ö Broby och Emmislövs församlingar ligger i den vackra Göingebygden i nordöstra Skåne.

Verksamhet

Här kan ni hitta all verksamhet i Broby-Emmislöv församling.

Diakoni

Diakoni är den kristna tron omsatt i praktisk handling. Det innebär att med Jesus som förebild möta, och visa omsorg om alla människor, i respekt och medmänsklighet.

Några ungdomar är ute och promenerar.

Ungdom

För dig som är 14 år och uppåt finns olika mötesplatser i vår församling. Välkommen att vara med!

Vuxen

För dig som vill hitta gemenskap och undersöka din tro

GDPR

Vill du veta mer om församlingens databehandlingspolicy, så kontakta vårt dataskyddsombud Åsa Larsson, 044-456 72.