Foto: Rickard Björkman, sydkusten.es

Svenska kyrkan på Costa del Sol

Varmt välkommen till oss på Solkusten! Öppen kyrka, samtal med mera. Du når oss också på telefon och digitalt.

Förändringar

Lisa Tegby är kyrkoherde 15/1-30/4 2024.

Britta Snickars är musiker till den 15/4.

Gudstjänster i Fuengirola kommer att annonseras på facebook och instgram.

Vi återkommer med ev. ändrade öppettider i vårt café.

Du når oss på telefon när caféet är öppet.

Telefonnummer: +34 657 889 463.

Nummer till präst och musiker se under fliken Kontakt.

Svenska kyrkan Costa del Sol är en av många församlingarna i Svenska kyrkan i utlandet. Vårt verksamhetsområde är hela Costa del Sol, men kan vid behov om fatta hela Andalucia. Kyrkolokalen ligger i Fuengirola där vi bedriver verksamheten.

Den grundläggande uppgiften vi har är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission. Detta har vi gemensamt med alla församlingar i Svenska kyrkan.

För närvarande är vi två anställda (utsända från Sverige). En musiker (organist) och en präst (kyrkoherde). Övriga nödvändiga arbetsuppgifter sköts av volontärer (ideella - utan ersättning).

I församlingen finns ett kyrkoråd (en styrelse) som tillsammans med de anställda är ansvariga för att verksamheten sker på ett gott sätt och enligt Svenska kyrkans ordning.

Gudstjänst firas varje söndag (med uppehåll under juli och augusti och ett par veckor under nyår).

Det finns ett café som är öppet tisdag - fredag mellan kl 11 och 14. I samband med caféet har vissa grupper verksamhet. Under juni och september månader är caféet stängt på fredagar.

Kontakt

Verksamheterna är i full gång. Personal på plats är kyrkoherde Lisa Tegby och kyrkomusiker Britta Snickars. Välkommen att kontakta oss via telefon, WhatsApp och e-post.

Medlemsavgift

Betala gärna in din medlemsavgift för 2024. Pris 50 €.

Solstrålarna

Tisdagar kl 11:00-14:00, för föräldrar och barn i åldern 0-3 år.

Bröllop, dop, konfirmation och begravning

Vi finns med i livets alla skeden.

En blandad ungdomskör sjunger och klappar händer inomhus.

Kör

Välkommen att sjunga i kören på Svenska kyrkan Costa del Sol. Sommarens uppehåll är över!

Det här kan kyrkan hjälpa till med

Hembesök, sjukbesök, enskilda samtal med mera

Bokklubb

Vi läser och samtalar om böcker.

Gudstjänster (uppehåll under sommaren från 26/6 till i början av september)

Varje söndag är det gudstjänst kl 11. Vi föröker variera gudstjänstformerna men vi firar alltid Mässa (nattvard).

Efter gudstjänsten är det kyrkkaffe och gemenskap där vi också lär känna nya människor.

Varannan onsdag är det Bibelsamtal kl 18 och vi firar en kort veckomässa kl 19.