Götene pastorat

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. *Längst ned på sidan hittar du vår kalender!

Guidade visningar

Sommaren 2024 arrangeras guidade visningar av Götene kyrka på bestämda tider för enskilda besökare. Grupper måste förbokas!

Guidad tornvisning i Husaby kyrka

Sommaren 2024 arrangeras guidade tornvisningar i Husaby kyrka på bestämda tider för enskilda besökare. Grupper måste förbokas!

Sommarmusik

Här hittar du programmet för sommarens utbud av sång och musik i Götene pastorat.

Här hittar du öppettider för Götene pastorat kyrkor. Vägbeskrivning, bilder och ytterligare information om kyrkorna finns i appen Kyrkguiden. Undvik att dricka vatten från kyrkogården. Vi hänvisar dig till församlingshemmens kök om du vill ha dricksvatten.

Pilgrimsvandringar i Götene pastorat

Upptäck trakten av Kinnekulle när du vandrar på stigar, vägar och berg. När du går över ängar och längs med Vänern.

Biskop Åke Bonnier lägger ner staven 14 september

Biskop Åke Bonnier går i pension och lägger ner staven 14 september i Skara domkyrka. Efteråt är det kakbuffé och avtackning. Välkommen att vara med!

Drop in-vigsel

Drop in-vigsel i Husaby kyrka lördagen den 21 september 2024. Kom ihåg att skaffa hindersprövning från Skatteverket inför er vigsel.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan