Foto: U Widepalm

Svenska kyrkan i Harplinge Steninge

Strax utanför stad, där land möter hav, finner du Svenska kyrkan i Harplinge-Steninge. I denna vackra miljö, skapad av Gud, förvaltar församlingarna kyrkor, församlingsgårdar och ett levande församlingsliv.

Församlingsfolder

Här finner du det aktuella numret av Harplinge - Steninges församlingsfolder: Kyrkan nära dig.

Sommarmusiken 2024

98 tillfällen att njuta av sång och musik

Någon att prata med?

Kyrkans samtalsstöd, Harplinge - Steninge församling

Gudstjänst

Gudstjänsten är ett möte mellan människa och Gud/människa och människa. I gudstjänsten delar vi vad det innebär att vara människa. Här finns uttryck för sorgen, glädjen, tacksamheten, skulden, kärleken och omtanken

Prenumerera på nyhetsbrev

Missa inte vad som händer i Harplinge - Steninge församling

En ung tjej kollar in och testar olika bågar på glasögon i en spegel.

Tankar inför helgen

"Det var dags nu. Hon kunde inte dra ut på det längre, den ständiga huvudvärken och alla gånger hon möts av fnissade människor i sin närhet.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Dokumentation om Harplinge och Steninge kyrkogårdar

En skildring från den första perenna rabatten till utmärkelsen Årets kyrkogårdsförvaltning

Årets kyrkogårdsförvaltning 2017 finns i Harplinge

Vinnare i tävlingen Årets kyrkogårdsförvaltning