Några barn sitter i bänkraden längst fram.
Foto: Johannes Frandsen

Källstorps församling

Där hav och land, himmel och jord möts.

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Källstorps församling. Här hittar du kontaktuppgifter, både till församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Konfirmandanmälan

Välkommen att konfirmera dig i Källstorps församling. Fyll i formuläret nedan och skicka in, senast den 20 juni.

Konfirmation i Källstorps församling

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Några blommor växer på en klippa vid vattnet.

Musik i sommarkväll

Ett blandat program av fantastisk sång och musik i våra kyrkor. Här hittar du hela denna sommarns program som börjar den 30 juli och avslutas den 27 augusti. Fri entré.

Fat med sparris, ägg och tomater.

Sommarlunch i Klagstorp

Måltidsgemenskap i Klagstorps församlingshem.

Dela med sig av varma kläder.

Fokus diakoni

Söndagen den 25 augusti är temat medmänniskan.

Någon ställer ifrån sig en plåt nybakta kanelbullar.

Fika i Parken

Gemenskap med fika och glädje. Öppet varje torsdag för dig som vill samtala och byta erfarenheter med andra människor.

En skylt med texten Kyrkan är öppen välkommen in, står utanför en port.

Sommaröppet i alla våra kyrkor

Församlingens nio kyrkor är öppna för besök under juni, juli och augusti, vardagar kl. 9-15. Önskar ni förbereda med till exempel blommor för dop, vigsel eller begravning, vänligen kontakta någon av vår personal nedan.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Källstorps församling

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. I Källstorps församling finns nio kyrkor att välja på och vi erbjuder doptider på lördagar och söndagar. Det går att nå oss via formuläret nedan eller ringa vår expedition på 0410-261 67, helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar mellan klockan 10.00-12.00.

Hitta till kyrkor runt om i Sverige – eller ge dig ut på en vandring

Ett altare framför ett kyrkfönster.

Kyrkor och platser

Upplev över 4 000 kyrkor och kapell. Eller besök kyrkogårdar, kyrkoruiner och andra platser.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.

Ett kyrktorn sticker upp bakom trädkronorna mot blå himmel.

Sommarkyrkor

Många kyrkor håller öppet även under sommaren. Du hittar sommaröppna kyrkor via vår webbkarta eller app.