Kropps församling

Kropp, Björka, Mörarp, Hässlunda, Välluv, Frillestad, Påarp, Ekeby.

Frillestaddag lördag 13/7

Välkommen till en dag om Frillestad med kyrkogårdsvandring, visning av kyrkans textiler och inventarier, andakt och kaffeservering.

Sommarmusik med flöjt och piano 21/7

Söndag 21 juli blir det sommarmusik i Välluvs kyrka med Amanda Salonen Ripa, flöjt, och Signe Olofsson, piano.

Öppen kyrka i Ekeby och Välluv 28/7–4/8

Våra kyrkor i Ekeby och Välluv är öppna klockan 13–16 den 28 juli till 4 augusti. Det erbjuds andakt, kaffeservering och utställning.

Anmälan till konfirmation 2024–2025

Läsåret 2024–25 erbjuder vi tre olika alternativ för konfirmationsläsning, både grupper under terminerna och sommarläsning. Här kan du anmäla dig!

Här kan du se vad som händer i Kropps församling!

Församlingsbladet Kyrknytt – sommarnumret

Läs vårt församlingsblad Kyrknytt! Här kan du se vad som händer i Kropps församling i sommar.

Musik i sommarkvällen

Välkommen till våra konserter i sommar! Inträdet är fritt.

Silluncher i sommar

Under sommaren serveras silluncher i Ekeby, Mörarp och Välluv.

Sommarens grillkvällar

Välkommen till sommarens grillkvällar vid våra församlingshem i Ekeby, Mörarp och Välluv.

Eftermiddagskaffe i sommar

Under sommaren serveras eftermiddagskaffe i Ekeby, Mörarp och Välluv vissa onsdagar och fredagar.

Sommarkafé med musikprogram i Mörarp 7/8

Onsdag 7 augusti är det dags för det traditionella sommarkaféet i Mörarp där gästartister och unga talanger bjuder på ett musikprogram tillsammans med Carolina och Olof Tholander.

Utfärd till Wapnö gård 4/9

Onsdagen den 4 september anordnas en församlingsutfärd till Halmstad med omnejd. Anmälan senast den 19 augusti.

Det händer i sommar

Här kan du se aktuella aktiviteter och gudstjänster i Kropps församling.

Här kan du se alla gudstjänster i Kropps församling t.o.m. augusti 2024.

Pilgrimsvandringar

På lördagsförmiddagar arrangeras pilgrimsvandringar på olika platser.

Våra barngrupper

Änglakafé, Gott och blandat eller Vildmarkskyrka. Vi erbjuder grupper och aktiviteter i Mörarp, Påarp, Välluv och Ekeby för barn i alla åldrar och för familjer! Höstterminen börjar vecka 36. Se alla grupper och tider här!

Kropps vokalensemble.

Sjung i kör!

175 personer sjunger i våra körer för barn och vuxna. Välkommen med du också! Se alla tider här!

Dopfunten och dopträdet i Välliuvs kyrka.

Boka dop och vigsel

Välkommen att boka tid och plats för dop och vigsel i Kropps församling! Här kan du också lyssna till doppsalmer.

Musik vid begravning

Här kan du lyssna på musikförslag till en begravningsgudstjänst.

Kyrkogårdar och begravning

Här finns information om våra kyrkogårdar och om begravning i Kropps församling.

Djurbegravningsplats i Ekeby, Bjuvs kommun

I Ekeby finns djurbegravningsplatsen Arken – en plats för begravning av smådjur.

Våra förtroendevalda

Här finns namnen på ledamöterna i kyrkoråd och kyrkofullmäktige i Kropps församling. Protokoll från sammanträden finns också att läsa.

Här finns kontaktuppgifter till medarbetarna i Kropps församling.