Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Ljusnans pastorat

Välkommen till Färila-Kårböle församling, Järvsö församling, Ljusdal-Ramsjö församling och Los-Hamra församling i Ljusnans pastorat!

Sjunga i kör

I Ljusnans pastorat har vi en blomstrande körverksamhet. Här kan läsa om körerna och hur du gör om du vill vara med och sjunga.

Ett glas med blå blommor står vid en säng.

Hjälp och stöd

Läs mer om kyrkans solidariska arbete

Några färgglada hjärtan med olika positiva budskap hänger i snören på en trädgren.

Barn och unga

Läs om alla våra grupper!

Ledigt jobb i Ljusdal

Publicerad:

Nu söker Ljusnans pastorat en vik. fritids- och ungdomsledare.

Sommarens musik 2024

Publicerad:

Många vill komma på konsert och musikkvällar under sommaren. I år har vi ett minst lika brett program som tidigare år. Kom och njut, se programmet nedan.

Pingsten är den heliga Andens högtid

Publicerad:

Pingst är en högtid där vi blir påminda om att Gud finns både mitt bland oss och inom oss. Den heliga Anden är Guds osynliga närvaro.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.