Foto: Anett Olsen

Nässjö pastorat

Vårt mål: att SKAPA, UPPRÄTTHÅLLA & FÖRDJUPA relationer mellan människor och Gud!

Välkommen till Nässjö pastorat och församlingarna
Almesåkra, Barkeryd-Forserum, Bringetofta, Malmbäck, Norra Sandsjö och Nässjö.

PASTORSEXPEDITIONEN
Besöksadress: Mariagården, Norråsagatan 12, Nässjö.
Telefon: 0380-777 00.
Öppettider 1 juli - 11 augusti: måndag-fredag klockan 10.00-13.00

Öppettider från 12 augusti: måndag-tisdag, torsdag-fredag klockan 10.00-13.00, samt onsdagar klockan 13.00-16.00.

Kalender

Vad händer i Nässjö pastorat? Här, i vår kalender för Svenska kyrkan i Nässjö pastorat, så hittar du såväl gudstjänster som verksamhet av olika slag.

Blommande gullvivor på en äng.

Information och kalender

Välkommen! Du har just "landat" på en av våra websidor för Nässjö pastorat. Här hittar du sånt som är aktuellt just nu.

Anslagstavlan!

Vår digitala anslagstavla - här samlar vi en del av de affischer som ni också hittar på våra vanliga anslagstavlor utanför kyrkor och församlingshem.

Musik i Nässjö pastorat Sommaren 2024

Välkommen till sommarens musik i Nässjö pastorats kyrkor.

Konfirmand 2024-2025

Nu är det din tur att uppleva året som konfirmand! Häng med på ett spännande år med frågor om kristen tro, livet och samhället. Lek, lär och res tillsammans. Förstår dig själv, andra människor, och få gemenskap med nya och gamla vänner. Anmäl dig redan idag!

Bringetofta kyrka.

Ledig tjänst: Präst i Malmbäck och Bringetofta församlingar, Nässjö pastorat

Är människor och kyrkoliv din passion? Vi söker en präst som kan stärka Nässjö pastorat med sitt engagemang för församlingslivet i Bringetofta och Malmbäcks församlingar. Är det du?

Vill du hjälpa till i kyrkan?

Vi behöver bli fler frivilliga medarbetare.

Cyberangreppet 23 november 2023

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. Klicka här för att få mer information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Dagkollo i Gissarp sommaren 2024

Välkommen till dagkollo en sommarvecka i vårt sommarhem i Gissarp. En vecka med lek, pyssel, sång, bibelberättelser, skoj, bad och möjligheten att träffa nya kompisar.

Dagkollo i Forserum sommaren 2024

Välkommen att tillbringa några sommardagar med lek, sång, bibelberättelser, pyssel och annat skoj. Du får också möjlighet att träffa nya kompisar. Hoppas vi ses!

Delgivning: Gravrättsinnehavare sökes

Nässjö pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Almesåkra, Barkeryd, Bringetofta, Forserum, Malmbäck, Norra Sandsjö, Annefors och Skogskyrkogården i Nässjö.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan
Två majskolvar mot blå himmel

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.