Skivarps församling

En del av Lunds stift

Skivarps församling - en gemenskap som präglas av Tro, Öppenhet, Närvaro, Hopp

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Dop

"Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla till lärjungar: döp dem i Fadern, Sonen och den helige Andens namn och lär dem hålla alla de bud jag har gett er. Och jag ska vara med er alla dagar till tidens slut" (Matt 28:18–20)

Rum för samtal

Ibland tar livet en annan vändning ...

Act Svenska kyrkan

Alla människor har rätt till ett värdigt liv. Därför kämpar Act Svenska kyrkan mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Tillsammans med tusentals engagerade, lokala kyrkor och gräsrotsrörelser för vi en kamp för liv.

Kyrkfönstret

Läs kyrkfönstret här