Foto: Ikon

TYRINGE FÖRSAMLING

Tyringe församling består av orterna Tyringe, Västra Torup, Röke, Hörja, Matteröd och Finja. Här finner du information om gudstjänster, gruppverksamheter och evenemang.

Kyrknytt

I Kyrknytt hittar du information om aktuella händelser och kalender för gudstjänster och samlingar. Klicka på bilden för att komma till senast numret av kyrknytt. Där hittar ni även gamla nummer under Kyrknytt-arkiv.

Protokoll

Här lägger vi upp aktuella protokoll från Tyringe församling. Uppdaterat den 8 mars. Äldre dokument finns i Protokoll-arkiv.

Säkerheten på våra kyrkogårdar

Kontroll av gravstenar. Klicka på bilden för mer information

Vill ni komma in i någon av våra kyrkor?!

Våra kyrkor är låsta, men vill ni komma in så går det bra att ringa till expeditionen så hjälper vi er med detta. Ring gärna någon dag innan så blir det lättare för oss alla. Ni når oss på 0451-555 50 mellan kl 10.00-12.00 måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar. Onsdagar mellan kl 13.00-15.00.

HÄR HITTAR DU OSS

TYRINGE FÖRSAMLING

Församlingsexpeditionen

Adress: Johan Ullbergs gata 10, 282 31  Tyringe

Telefon: 0451-555 50

Öppettider och telefontider: Måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar kl 10-12. Onsdagar kl 13-15.

e-post: tyringe.forsamling@svenskakyrkan.se

Bokningar av dop, vigsel, begravning, lokaler etc

Sofia Thörn 0451-555 69

Jenny Martens 0451-555 70

e-post: tyringe.forsamling@svenskakyrkan.se

Frågor kring kyrkogårdarna, gravrätter, skötselavtal etc.

Ulrica Svensson mobilnr: 0730-50 28 72

Nås säkrast på telefon 0451-555 72 måndagar kl 10-12 och onsdagar  kl 13-15

e-post: ulrica.svensson@svenskakyrkan.se

Stjärnans förskola

Rektor Gunnel Pålsson 0725-77 00 67

e-post: gunnel.palsson@svenskakyrkan.se

Förskolan

Avdelning Frö 0724-53 32 10

Avdelning Stänglar 0730-55 69 63

Avdelning Knoppar  0724-53 32 09

Avdelning Blommor 0730-55 57 97

e-post: stjarnan.tyringeforsamling@svenskakyrkan.se

Textilt återbruk - remake

Vi träffas 5 onsdagar kl 18.00 i Kyrkbankens secondhand, för att hjälpas åt med idéer och skapande. Låt dina gamla textilier få nytt liv igen. Följande datum : 27/3, 10/4 och 24/4. Ledare: Lena Svensson. Vi bjuder på fika!

Några ogräddade kanelbullar ligger på en plåt.

Sjukskriven eller arbetslös?

Då är du välkommen till drop in café i Kyrkbanken. Måndagar kl 11.00-13.00 Ingång från Järnvägsgatan.

Kyrkbankens Secondhand

Här hittar ni information om Secondhandaffären.

Onsdagscafé i Kyrkbanken

På onsdagar träffas vi kl 14-16, hela året! Ibland med något enkelt program, ibland bara enkelt fika. Vi bjuder alltid på kaffe, men ta gärna med lite fikabröd, till dig själv eller till alla! Vill du hjälpa till? Kanske vill du sjunga några sånger, visa bilder, berätta om en resa...?

En färggrann matta med barn som håller hand som motiv.

ÖPPNA KYRKIS CAFÉ, före detta Öppna förskolan

Vi har öppet kyrkis både i Tyringe och Röke. En mötesplats för dej som är hemma med barn. Både stora och små barn är välkomna! Fika till självkostnadspris och sångstund. Klicka på bilden för mer information.

Ungdomsgruppen är igång!

Ungdomsgruppen träffas varje torsdag från kl. 15.30. Alla från åk 9 är välkomna att träffas (även om du inte är konfirmerad). Följ gärna ungdomsverksamheten på Instagram: konfa-Tyringe.

Vad händer i Tyringe

Här hittar ni information om vad som händer i Tyringe

Vad händer i Kyrkbanken?

Här hittar ni information om vad som händer i gamla banklokalen vid torget i Tyringe.

Kyrkbankens Secondhand

Här hittar ni information om Secondhandaffären.

Finja kyrka

Vad händer i Finja

Här finns datum för aktiviteter som vi har i Finja kyrka.

Vad händer i Hörja

Här finns information om vad som händer i Hörja.

Vad händer i Matteröd

Här hittar ni datum för när vi är i Matteröd.

Vad händer i Röke

Här kan du hitta information om vad som händer i Röke.

Vad händer i V Torup

Här kan du hitta information om vad som händer i V Torup

Morgonmässa

Morgonmässa varje onsdagsmorgon kl. 8.30 i Tyringe kyrka. Efteråt bjuds det på frukost i Kyrkans hus. Välkommen!

Ruotsinsuomalainen seurakuntatyö/Sverigefinskt församlingsarbete

Tyringen seurakunnan suomenkieliset lähetykset / Sändningar på finska i Tyringe församling.