Illustration av pastoratets kyrkor i sensommatid.
Foto: illustration Madelene Perpåls

Valbo-Hedesunda pastorat

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. Välkommen till Svenska kyrkan i Valbo, Forsbacka och Hedesunda.

Åtta trombonister med sina tromboner.

Sommar & höstmusik

Sista "Musik i sommarkväll" i Forsbacka kyrka 15/8 och en sprakande inledning på höstens musik med åtta (!) tromboner 1/9 i Valbo kyrka.

Anna Fredriksson Sahlin bjuder in till att prova på körsång med tecknad mikrofon i handen.

Kör för en kväll

Tycker du om att sjunga men har inte vågat dig på att vara med i en kör? Då finns möjlighet att "bara prova" nu!

Friluftsgudstjänster

Fira gudstjänst i det gröna. Anmäl dig till kyrkbussen till Gränsmässan i Oslättfors.

Kyrkfrukost

Fyra söndagar i höst dukar vi upp en härlig frukostbuffé för dig som fyller fyrtio år i år - lika gammal som Mikaelsgården

Sommarens program i Infobladet, läs den här på webben. Eller ta ett ex i kyrkorna.

Nyheter

Det senaste vad som hänt och vad som är på gång i Valbo-Hedesunda pastorat. Här kan du också läsa veckans nyhetsbrev och anmäla dig till nyhetsbrevet.

Entréskylten vid pastorsexpeditionen på Mikaelsgården

Välkommen att höra av dig.

Prästen visar upp det nydöpta barnet

Dop - Livets första fest

Dopet är för alla som önskar. Dopet kan ske i kyrkan, hemma eller på en älskad plats.

Präst, musiker, unga ledare och kyrkvärdar peppade inför gudstjänst.

Lediga jobb

Tillsammans är grejen! Känn dig varmt välkommen till Valbo-Hedesunda pastorat.

Klädfyndardag & bakluckeloppis

Mikaelsgården, Valbo lördag 7 september 10.00-13.00

Valbo kyrkogård i försommargrönska.

Kyrkor, kapell & församlingshem

Fyra olika kyrkor, ett kapell och tre församlingshem finns i pastoratet. Välkommen till gudstjänst eller annan aktivitet.

Pastoratets tre olika kyrkogårdar

Var och en med sin unika prägel. Kyrkogårdarna är som öppna historiska arkiv. Hit har alla tillträde. De är ofta indelade i kvarter med olika utformning och karaktär. Växter som klassas som invasiva enligt naturvårdsverket och som inte får spridas i naturen eller gynnas att bli fler är heller inte tillåtna på pastoratets kyrkogårdar. Bilden: Vy över kyrkogården i Valbo med Gävle stadssiluett i horisonten.