Foto: Karl Frank

Hallsbergs församling

Alla vägar bär till Hallsbergs församling. Nja, kanske inte alla men väldigt många. Svenska kyrkan i Hallsberg är platsen dit många söker sig för gemenskap, gudstjänst, glädje och sorg, sång och samtal. Allt som livet rymmer.

Verksamheterna är i gång och du är varmt välkommen till öppna förskolan, konserter, gudstjänster, körer och allt annat!

Just nu söker Hallsbergs församling skolungdomar för sommarjobb på kyrkogårdarna. Du kan läsa mer om jobbet och hur du ansöker via länken nedanför.

VÄLKOMMEN TILL HALLSBERGS FÖRSAMLING

Minneslunden vid Hallsbergs sockenkyrka

Sommarjobba på våra kyrkogårdar

Under sommarhalvåret behöver församlingen extra hjälp på kyrkogårdarna. Nu söker vi sommarjobbare till sommaren 2024. Välkommen med din ansökan!

Närbild på blommande påskliljor i solsken.

Stilla veckan och påsk 2024

Välkommen till våra passionsandakter, gudstjänster och påskdagsfirande.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Församlingsexpeditionen

Kontakta Hallsbergs församling

Vi vill att det ska vara lätt att nå oss. Du kan ringa, maila eller besöka församlings- och kyrkogårdsexpeditionerna.

Dop

Att få barn väcker lycka, tacksamhet och glädje. I dopet får vi dela glädjen över det nya liv som Gud har skapat och över det förtroende vi fått."Vi välkomnar dig in i Guds familj och tar emot dig med kärlek och förväntan." I dopet hälsas barnet välkommen in i en större familj än den allra närmaste.

Kommande konserter och evenemang

Välkommen att beröras av ord och ton i våra två vackra kyrkor och församlingshem. Under året fylls våra lokaler av musik, berättelser och mycket mer! Här kan du läsa mer om kommande konserter och andra evenemang.

Tre personer står bakom ett bord med kaffebröd

Ideellt engagemang

I Hallsbergs församling finns alla sorters små och större uppdrag, både engångsföreteelser och återkommande, där du kan bidra med din tid och ditt engagemang.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Svenska kyrkan har drygt 5,8 miljoner medlemmar och det är vi glada för. Är du inte redan medlem är du varmt välkommen att bli det!

Prenumerera på vårt månadsbrev

Är du nyfiken på vad som händer i Hallsbergs församling? Prenumerera på vårt månadsbrev så får du svar!

VÄLKOMMEN TILL VÅRA AKTIVITETER

Människor står i koret av kyrkan och sjunger

Musik- och körverksamhet

Hallsbergs församling strävar efter att vara en ”sjungande församling”. Vill du sjunga i kör eller bara älskar att sjunga för egen del eller med ditt barn är du välkommen till oss.

Vuxenverksamhet

I Hallsbergs församling erbjuder vi många aktiviteter för dig som vuxen. Varje vecka är det till exempel hantverkscafé och körer. På sommaren bjuder vi in till sommarträffar i vår vackra trädgård.

Barn- och ungdomsverksamhet

I Hallsbergs församling finns många aktiviteter för både för de yngsta bebisarna och de lite äldre barnen. Det finns också ungdomscafé, konfirmationsundervisning och utbildning för unga ledare. Välkomna!

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Sedan 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen GDPR i hela EU. GDPR syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter. Klicka på länken nedan om du vill läsa mer om vad detta innebär för dig.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter