De tre kyrkorna. Fr.v. Björlanda, Amhult, Torslanda

Torslanda-Björlanda församling

mellan hav och stad

Kalender

Det pågår mycket i församlingen varje vecka, använd kalender för att hitta det du söker efter eller hitta något du inte visste om :)

En åker i solnedgång.

Musik i midsommartid

En musikkväll med gitarr, cello och sång där Danica och Magnus bjuder på en härlig blandning av visklassiker från Sverige & Mexiko samt klassiska pärlor. 26 juni.

Blommor på en sommaräng i solsken.

Sommartider

Från midsommar har församlingen ändrade tider för gudstjänster och ett härligt sommarprogram.

Sommarkyrka i Björlanda

Vackra Björlanda kyrka har öppet med guidning från 16 juni till 10 juli, söndag till onsdag, kl 15-19. Två musikkvällar blir det också.

KONFA! 2024-2025

Få nya vänner, åk på läger, ha roligt med andra, fundera över livet – allt tillsammans med Gud. Nu är anmälan öppen till konfirmationsgrupperna 2024-25.

Någon står vid vattnet och balanser tre stenar på varandra i handen.

Existentiell hälsa

Ett samtal om livet och om att hitta styrkan i sig själv. Ny grupp startar måndag 26 augusti, anmäl dig redan idag.

Gå en Alpha-kurs

Alpha är en social mötesplats som utforskar grunderna i den kristna tron. Två Alphakurser startar i september, en i Amhult och en i Björlanda.

Renovering av Björlanda kyrka

Från och med måndag 29 juli 2024 är Björlanda kyrka stängd för renovering. Vi fortsätter att fira gudstjänst tillsammans, men då i Björlanda församlingshem.

Två personer sorterar kuvert i olika högar.

Kyrkoval 2025

Nästa kyrkoval äger rum 8-21 september 2025. Här finns information för Nomineringsgrupper, kandidater och för dig som skall rösta.

Ledig tjänst - Arbetsledare

Torslanda-Björlanda församling söker en präst eller diakon som vill vara med och leda, inspirera och utveckla församlingens arbete.

Ledig tjänst - Präst 100%

Nya sätt att vara kyrka i vår tid. Vill du bli vår nya präst? Och vara med i vårt sökande efter nya vägar till människor? Och ”bygga kyrka” – genom att bygga relationer? Då vill vi gärna träffa dig!

Fördjupning och undervisning

Närbild på någon som håller fram några kylskåpsmagneter med ord som tvivel, livet, Gud, dela, tro med flera.

Fördjupning och undervisning

För dig som söker ett sammanhang där du som vuxen kan samtala, få undervisning och reflektera över livsfrågor och det kristna budskapet. Efter sommaren startar flera olika samtalsgrupper.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Boka online

Boka dop online

För att underlätta för er som vill boka dop erbjuder vi möjligheten att boka tid för dop på webben.

Boka bröllop online

För att underlätta för er som vill gifta er erbjuder nu vi möjligheten att boka tid för vigsel på webben.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Information om personuppgiftsincident

Publicerad:

Cyberangrepp mot Svenska kyrkan

Publicerad:

Svenska kyrkans appar

Kyrkguiden leder dig rätt med karta och kalender och appen Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern.

Församlingsexpeditionen

031-731 90 00

Måndag till fredag, 9.30-12.00

torslanda-bjorlanda.forsamling@svenskakyrkan.se

Besök- och postadress
Torslanda torg 10
423 32 Torslanda

Boka dop eller vigsel on-line

Ansvarig utgivare

Databasens namn: svenskakyrkan.se/torslanda-bjorlanda
Tillhandahålls av: Torslanda-Björlanda församling (252004–3312)
Giltighetstid: 2019-05-24–2029-05-23
Ansvarig utgivare: Ewa Selin

Personuppgiftsbehandling

Torslanda-Björlanda församling välkomnar Dataskyddsförordningen. Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.