Tannåkers församlingshem
Foto: Berga pastorat

Välkommen till Berga pastorat

Vårt pastorat består av Berga, Bolmsö, Dörarp, Tannåker och Vittaryds församlingar

Musik i sommarkväll 2024

Varmt välkommen till en sommar full med musik i Berga, Dörarps och Tannåkers kyrkor.

Guidade turer i Vittaryds kyrka

Onsdagarna i veckorna 27-30, erbjuder vi guidade turer i Vittaryds kyrka mellan kl 14:00-16:30. Fika serveras utanför kyrkan och det blir andakt kl 16:30. Välkommen!

Sommaren 2024 i Berga pastorat

Här får du en samlad bild vad som är på gång i sommar. Nytt för i år är att vi har guidade turer i Vittaryds kyrka. Varmt välkommen till våra gudstjänster och mötesplatser i sommar.

Månadsblad

Här kan du läsa våra månadsblad, vad som är på gång i pastoratet och våra predikoturer. Varmt välkommen till våra gudstjänster och mötesplatser.

Någon antecknar i en kalender med en röd penna.

Här finner du tider och platser för våra gudstjänster och mötesplatser

Konfirmation

För dig som börjar åttan i höst inbjuder vi till ett konfirmandår i Berga pastorat. Tid för informationsträff är tisdag 10 september, i Berga församlingshem.

Symboljakten

Under sommaren kan du gå på symboljakt i våra kyrkor och i många andra kyrkor i Växjö stift. Upptäck kyrkan - gå på upptäcktsfärd. Temat på årets symboljakt är Dopet

"Bibelsamtal och praktik"

Välkommen att tillsammans med andra reflektera lite djupare kring en evangelietext och få hjälp med att ta den från lära till liv i vardagen! Information om tid och plats kan du läsa om på denna sidan.

Din uppgift

I kyrkan behövs ideella, anställda och förtroendevalda. Du behövs också, med det du kan och den du är! Se en film om att hitta sin väg till Svenska kyrkan och läs mer om det som kan bli din uppgift.

Kyrktur

Den andra kyrkturen i sommar går till bibelns värld, utanför Ängelholm, tisdag 20 augusti. Dagsprogrammet ser du längre ned på sidan. Sista dag för anmälan 13 augusti. Välkommen med på färden.

Pilgrimsvandring

Sommarens pilgrimsvandringar är söndag 28 juli kl 16:00 Vi möts och avrundar vandringen vid hembygdsstugan i Sundet.   Söndag den 18 augusti kl 16:00.  Vi möts och avrundar vandringen vid Dörarps kyrka. Ta gärna med mellanmål på färden. Varmt välkommen på färden!

Familjekvällar

Välkommen till familjekväll i Berga och Bolmsö kyrkor i sommar. Bolmsö kyrka: måndag 17 juni och 24 juni. Berga kyrka: tisdag 25 juni och onsdag 26 juni  Dropin och droput mellan kl 17-19.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan
En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Här kan du läsa våra kyrkfönster, månadsblad med mera.

Act, Svenska kyrkan

Här kan du läsa om pågående/kommande insamlingar till Act. Här får du också direktlänkar till Act:s nationella sida.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.