LÖVESTADS FÖRSAMLING

Välkommen in i vår gemenskap

Röddinge skola

Friluftsgudstjänster

I sommar firar vi några gudstjänster ute i det fria (om vädret tillåter). Midsommardagen 22 juni samlas vi vid Röddinge skola klockan 10.30. Tag med fikakorg. Vid Hallsbergs stenar samlas vi den den 14 juli klockan 13.30. Tag med eftermiddagsfika. Vi samlas vid Äsperöds idrottsplats den 28 juli klockan 13.30. Tag med dig eftermiddagsfika. Söndag den 4 augusti firar vi mässa i prästgårdsparken klockan 13.30. Här behöver du inte ha med fikakorg för det blir kyrkkaffe. Varmt välkomna.

Trio Österlen

Den 10 juli klockan 18.30 blir det lokal anknytning då Trio Österlen kommer till Röddinge kyrka. Det blir ett brett program med allt ifrån J S Bach till Svend Asmussen. Pia Ewaldz, Lotta Holmblad Nemeth och Lotta Gunnarsson står för musiken. Hjärtligt välkomna!

Ewa och Lasse, Larsson och Magnusson

Musikkaféer och korvkiosk

I sommar blir det en korvkiosk och ett kafé. Kafé blir det i den 31 juli klockan 14.30 i Vanstad församlingshem då Ewa Larsson och Lasse Magnusson spelar och sjunger. Korvkiosken öppnar klockan 11.30 och stänger klockan 14.00 den 3 augusti. På menyn står lunchmusik med Maria Åkesson och Per Levenskog i Röddinge kyrka, korvgrillning, kaffe och kaka samt tipsrunda. Hjärtligt välkomna.

Familjens dag

Familjens dag - den 17 augusti

Lördagen den 17 augusti klockan 10.00 – 15.00 bjuder vi på en spännande dag för hela familjen i prästgårdsparken och församlingshemmet i Lövestad. Brandbil och hoppborgar finns på plats hela dagen, och vi serverar kaffe, saft, glass och kakor. Klockan 10.00 till 12.00 kan ni åka häst och vagn. Philip serverar grillad korv från klockan 11.30 Klockan 13.00 spelar Pojkaktigorkester i Lövestad kyrka - kom och digga med dem! Det går såklart fint att komma ensam om man vill. Välkomna till en glad dag i prästgårdsparken och i Lövestad kyrka.

Linda Persson och Hallfridur Ingimarsdottir

Konsert - Svenska stjärnor vi minns

Den 15 augusti klockan 18.30 i Tolånga kyrka blir det svenska stjärnor vi minns - ett musikaliskt program med Linda Persson och Hallfridur Ingimarsdottir. Mingel efteråt. Varmt välkomna.

Kyrkfönstret 2024 nr 2 framsidan

Kyrkfönstret 2024 nr 2

Här läser du om sommaren i församlingen, spännande reseberättelser och om våra gravar. Klicka på bilden så öppnas filen.