Onsala kyrka med omnejd

Onsala församling

Djur på Noas Ark

Sommar på Noas ark

Församlingens djurgård Noas ark har öppet v 28-31, tisdag - torsdag kl 10-14. Välkomna att titta på djuren, leka på lekplatsen eller besöka vårt café.

Noter

Musikcafé med glass

Glasscafé med musik eller musikcafé med glass. Välj själv! Några onsdagar i juli och augusti i församlingshemmets café eller utanför om vädret bjuder på härlig sommarvärme. Välkommen!

Våffelcafé på Noas ark för vuxna

På måndagar kl 13.30–15.30 i veckorna 28–31 är vuxna välkomna till Noas Ark för en fika och promenad i trädgården.

Fyra ungdomar sitter vid ett kyrkfönster

Nu bjuder vi in dig som är född 2010 att konfirmeras i Onsala.

Sommaröppet på expeditionen

Under juni-augusti har församlingsexpeditionen öppet tisdagar och torsdagar kl 10-12. Telefon 0300-56 95 00.

Tecknade människor som gympar

Sommargympa

Sommargympa med Onsala gymnastikförening på fotbollsplanen bakom församlingshemmet. Alla tisdagar i juni och juli kl 19–20.

Blås skylt med Noas Ark står på en kärra med gröna träd runt om.

Allsång på logen

Sjung med i sommarvisor, psalmer och andra sånger. Välkommen till allsång på Noas Ark. Tisdag 13 augusti kl 18.30

Några kvinnor och män sitter avslappnat i en soffa och vid ett bord och för anteckningar. Kaffekoppar står framför.

Ny Alpha-kurs

Söndagen den 22 september börjar Alpha. En kurs för dig som är nyfiken på och vill veta mer om den kristna tron och livets stora frågor. Vi samtalar om ämnen där dina erfarenheter, tankar, frågor och synpunkter är lika viktiga som alla andras. Varmt välkommen om du vill diskutera frågor som: Vad är meningen med livet?, Vad händer när jag dör? och Är Jesus relevant idag?

Sommarstängt på öppna förskolan

Öppna förskolan på Noas Ark och i församlingshemmet har sommarlov veckorna 23–34. Välkommen tillbaka till öppna förskolan på Noas ark torsdag 29 augusti kl 9–12 och till församlingshemmet fredag 30 augusti kl 9-12.

Kyrktaxi upphör

From 1/7 erbjuds inte längre tjänsten ”kyrktaxi” från Taxi Kungsbacka. Detta pga att bolaget inte längre erbjuder förbokningar på lokala resor och därmed inte kan garantera tillgänglighet.

Kyrkan är öppen

Onsala kyrka är öppen alla dagar för ljuständning och bön. I pergolan på kyrkogården bjuds det på kaffe. Välkommen!

Banner med ordet Maträddare och en kniv, gaffel och sked bakom

Mathjälpen

Tillsammans med Hemköp samordnar Onsala församling matutdelning till hushåll och enskilda som befinner sig i en ekonomiskt utsatt situation. Har du eller en bekant svårt att få ekonomin att gå ihop? Kontakta diakonerna Karin Piläng, tel 0706-12 57 05 eller Josefin Brander, tel 0707-80 02 51 för mer information.

Flygande duva med blå himmel

Ljuständning och samtal

Vi är många som tänker på och starkt berörs av allt som händer i vår omvärld. Välkommen in i Onsala kyrka om du vill tända ett ljus, sitta ner en stund eller be en bön. Du kan också kontakta prästerna och diakonerna om du vill prata med någon.

Bevattning av kyrkogården

Onsala kyrkogård bevattnas från egna dammar. Inte kommunalt vatten.

Personuppgiftsbehandling - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan. Läs hur Onsala församling behandlar dina personuppgifter.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Dataskyddsombud för Onsala församling

Har du frågor angående personuppgiftsincidenten som skedde i samband med att Svenska kyrkan utsattes för ett cyberangrepp är du välkommen att kontakta Onsala församlings dataskyddsombud: Erika Malmberg, inTechrity, tel: 072-549 64 34, e-post: dataskyddsombud@intechrity.se