Till innehållet Till undermeny

Skärholmens församling

Skärholmens församling är kyrkan med hela världen på torget. En plats för möten – med Gud, med andra människor och med dig själv.

PÅ GÅNG

Jazzen intar kyrkan

Jazz har sedan länge varit ett återkommande inslag i församlingens musikaliska utbud. Söndagen den 20 oktober är det dags igen, när SKHLM Jazz Trio och Skärholmen Gospel bjuder på en garanterat svängig konsert i Skärholmens kyrka.

Kom och prata tro och identitet

Prästen Marie Kullenberg, Uppenbarelsekyrkan, Hägerstens församling kommer till IRIS nu på torsdag den 3 oktober.

Kvällsmässa i Bredängs kyrka i Taizéanda

Vi kommer att fira mässa i Bredängs kyrka den 2 oktober, 6 november och 4 december klockan 20.00. Men den som vill kan komma en halvtimme tidigare, 19.30 och öva på sångerna.

Ta en titt i vår kalender för det senaste gudstjänst- och konsertprogrammet.

Livets skeden

Dop, konfirmation, vigsel och begravning – församlingen vill följa med dig genom livets skeden.

Kontakt

Har du frågor om församlingen eller behöver du någon att tala med? Tveka inte att höra av dig till oss.

Veckan i Bredängs kyrka

För vuxna, barn och ungdomar – se vad som händer i Bredängs kyrka under veckorna i vår!

Veckan i Skärholmens kyrka

För vuxna, barn och ungdomar – se vad som händer i Skärholmens kyrka under veckorna i vår!

Sjung i kör och spela instrument

I Skärholmens församling finns det många körer för alla åldrar. Du kan också spela instrument tillsammans med andra!

Konserter

Ta del av Skärholmens församlings rika musikutbud. Välkommen på konsert och musikgudstjänst!

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Engagera dig
Konserter sker i samarbete med Sensus.

Öppettider

Skärholmens kyrka

Måndag-onsdag 10.00-17.00
Torsdag  09.00-18.00
Fredag  10.00-15.30
Lördag  11.00-14.00 (Gudstjänst på amarinja 16.00)
Söndag 11.00 (Öppet i samband med gudstjänst).

Bredängs kyrka

Öppet i samband med verksamhet.

Skärholmens församling hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddslagen GDPR. För kontakt med församlingens dataskyddsombud, Erika Malmberg, ring 072-549 64 34 eller mejla dataskyddsombud@intechrity.se.

Databasen svenskakyrkan.se/skarholmen
 tillhandahålls av Svenska kyrkan Skärholmens församling. Ansvarig utgivare: Malin Strindberg