Pater Noster

Svenska kyrkan Tjörn

Med Kristus som grund ska Svenska kyrkan Tjörn vara en gemenskap som bär och ger livsmod i vardag, helg och högtid.

Det händer i kyrkan i sommar

Gå en pilgrimsvandring, utforska våra kyrkor, besök ett våffelcafé, njut av sommarmusik eller följ med på spännande guidningar. I Svenska kyrkan Tjörn kan du ta del av det historiska kulturarvet och delta i olika aktiviteter för hela familjen. Här kan du också bara ta en paus en stund. Välkommen till kyrkan!

Ta en paus - läs församlingstidningen Petrus

I sommarens nummer av församlingstidningen Petrus kan du bland annat läsa om allt som händer i Svenska kyrka Tjörn i sommar. Trevlig läsning!

Ett femtontal personer vandrar på en grusväg omgiven av grönska

Följ med på en pilgrimsvandring

Att gå en pilgrimsvandring är att få vandra tillsammans med andra, men den är också en vandring inåt där du får möjlighet att tänka och fundera ostört.

Sommarlovskul!

Kom och lek, sjung och pyssla. Eller träffa oss på stranden. Välkommen till Svenska kyrkans sommaraktiviteter för barn!

Sjung i sommarkören!

Tycker du om att sjunga? Då är du välkommen att sjunga i kör i våra gudstjänster i sommar!

När Thida blir stor vill hon bli lärare

Stöd kampen för alla människors rätt till ett värdigt liv! 200 kronor räcker till en skoltermin för ett barn på flykt.

En flaggstång med Svenska kyrkans flagga mot en blå himmel.

Jobba hos oss - lediga tjänster

Välkommen med din ansökan!

Följ oss på sociala medier

Förutom att du träffar personer från Svenska kyrkan Tjörn i kyrkorna och verksamheterna finns vi också i sociala medier.

Kalender - se vad som händer i Svenska kyrkan Tjörn

Personuppgifter

Här hittar du information om hur Svenska kyrkan Tjörn hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR.

Ansvarig utgivare

Hemsidan www.svenskakyrkan.se/tjorn har utgivningsbevis och är en del av Svenska kyrkan Tjörns kommunikationsverksamhet. Ansvarig utgivare är tf kyrkoherde Lars Hjort, tel. 073 32 40 588.