Foto: misha

Svenska kyrkan i Västra Vingåker och Österåker

Varmt välkommen till Västra Vingåkers och Österåkers församlingar! Vår förhoppning är att du skall känna dig välkommen hos oss, oavsett om du är troende, sökande, tvivlande eller väljer att beskriva dig själv på något annat sätt.

Pastoratets hemsida håller på att uppdateras

Just nu pågår en stor uppdatering på pastoratets hemsida. Därför kan en del information saknas. Om du upptäcker några felaktigheter får du gärna kontakta oss på v.vingakerosteraker.forsamling@svenskakyrkan.se
Kalendern fungerar som vanligt. Där hittar du information om aktuell verksamhet.

Sommarkyrka med andakt och kaffe måndag - fredag v. 27 och 28 kl. 14.00-16.00
Sommarkyrka med kaffe och andakt alla dagar kl. 13.00-16.00 21-28 juli.

Gravrättsinnehavare sökes

Kyrkogårdsförvaltningen har påbörjat arbetet med att söka gravrättsinnehavare till gravplatser där vi inte har någon innehavare. Gröna kontaktskyltar kommer att sättas ut. Om ni ser en skylt på era anhörigas gravplatser eller en gravplats som du har kännedom om, så kontakta gärna Västra Vingåker och Österåkers Pastorat på telefonnummer: 0151-141 00 eller skicka mejl till v.vingakerosteraker.forsamling@svenskakyrkan.se Vilka gravplatsnummer det gäller ser ni på denna sida. Namn kommer att fyllas på vartefter.

Dop är glädje och fest oavsett när i livet dopet sker.

Begravning

Det är svårt att förlora en anhörig. Vi i Västra Vingåkers och Österåkers församlingar vill gärna vara ett stöd i ett svårt skede av livet.

Musikundervisning

Vår kyrkomusiker kan erbjuda undervisning på orgel.