Katarina församling

Katarina församling på centrala Södermalm är en öppen mötesplats med inkluderande gudstjänster och ett stort kulturutbud.

Program: September

KATARINA FÖRSAMLING Gudstjänster, samtalsgrupper, Ung vuxen, konserter, konstutställningar och mycket mer.

Ladda ner program

Just nu i Katarina

KALENDER Se vad som händer i Katarina kyrka, Allhelgonakyrkan, Benhuset och församlingshuset.

Katarina Volontär

Katarina bygger på alla frivilliga som bidrar varje vecka. Vill du vara med?

Kontakt & öppettider

Information om hur du når oss, gör en bokning och vilka tider kyrkorna är öppna.

Katarina Kök & Café – Dagens lunch

Självhjälpsgrupper

Katarina församling erbjuder en mängd olika samtalsgrupper. I grupperna delar vi livets händelser med varandra.

Katarinaträffen

Höstens program är här! Gemenskap, musik, humor och poesi för oss som har tid över på dagen.

Öppen förskola Smågrannarna

Sång och rytmik i Allhelgonakyrkan, för barn i åldern 0-2 år tillsammans med vårdnadshavare. Vi sjunger, skapar rytmik och fikar tillsammans.

Konfirmation i Katarina

I Katarina församling finns två olika konfirmationsalternativ. Oavsett vad du väljer får du ett minne för livet.

Konsertprogram

Missa inte den musikaliska resan i Katarina kyrka och Allhelgonakyrkan. Här ser du kommande händelser.

Konst i Benhuset

30 aug–22 sep, Visa änglarna hur man målar. Eila Karisalmi. Öppettider: Tor–sön 13.00–17.00.

Konst i Katarina kyrka

Vävda cirklar – gränslinjer och oändlighet, Annelie Tegelberg. 22 sep–13 okt, Katarina kyrka.

Helga rum 19-25 år

Är du mellan 19-25 år? Har du ibland svårt att hantera motgångar? Vill du öka ditt hopp inför framtiden och känna mera mening med ditt liv? I gruppen Helga Rum får du möta andra och prata om allt det här. Start 16 sep.

Klimatnödläget och Moder Jord

Kyrkoherde Camilla Lif delar åtta personliga åtgärder där hon vill ändra på sig själv i relation till jorden hon går på. Låt dig inspireras.

Om du inte kan besöka oss

Livesända andakter

Digitala andakter på Facebook.

Webb-tv: Studio Katarina

Nytt avsnitt om dopet och vattnet som kraftkälla! Med Camilla Lif, David Thurfjell, Björn Wiman och Jennie Abrahamson.

Hjälptelefon

Hjälp i vardagen, samtalsstöd och själavård.

Visste du att detta också finns?

Katarina kulturskola

Ett kreativt rum för små och stora. Vi tror att kultur kan förändra världen.

Katarinamodellen

Arbetsintegration i en läkande gemenskap. Katarinamodellen är ett viktigt diakonalt arbete anpassat för 2000-talet.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder Svenska kyrkan vidtagit.