Till innehållet Till undermeny

Svenska Kyrkan Sorsele

Med ett öppet förhållningssätt där alla har lika värde, förkunnar vi evangeliet om en kärleksfull och närvarande Gud. Välkommen!

På gång:

Fjällkören Cantarellis

Körövning i Ammarnäs församlingshem. Tid och datum för nästa övning ser du i kalendern på den här sidan. Välkommen!

Gudstjänst i Sorsele

Välkommen till gudstjänst i Sorsele kyrka!

Let´s meet, fritidsgård för vuxna

Måndagar kl 18.30-21.00, fritidsgården. Välkommen!

Öppet hus

En mötesplats för dig som är hemma med dina barn. Tisdagar kl 10.00-12.00 i Sorsele församlingsgård. Välkommen!

Tikva

En träningsform för kropp, själ och ande som vilar på en kristen grund. Alla är välkomna oavsett livsåskådning. Tisdagar udda veckor kl 18.00 i Sorsele kyrka.

Öppet hus för alla åldrar, Ammarnäs

Tisdag 22 oktober 14.00-16.00 i Ammarnäs församlingshem. Välkommen till en stunds gemenskap i församlingshemmet!

Café Mötesplatsen

Onsdagar kl 14.00 i församlingsgården. Välkommen!

Höstlovsbowling för åk 8

Tisdag 29 oktober. Bussen till Storuman avgår 9.00 och vi beräknas vara tillbaka 14.00. Välkommen med din anmälan!

Halloweenpyssel

Vi bjuder in barn som går i lågstadiet på Blattnicksele skola till en pysseldag i Sorsele församlingsgård. Onsdag 30 oktober. Välkommen med din anmälan!

Allhelgonahelgen

Under allhelgonahelgen är du välkommen till någon av kyrkans minnesgudstjänster, komma till kyrkogården för att tända ljus eller ströva runt och låta dig förundras över hur vacker en kyrkogård kan vara.

Retreat i Ammarnäs

9-10 november 2024 i församlingshemmet och kyrkan. Välkommen med din anmälan!

Dopet

Dop

Ett litet barn har kommit till världen eller också har du själv som vuxen kommit fram till att du vill döpas. Oavsett ålder vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Film om dopet

Gud har omsorg om alla människor, men i dopet sägs det extra tydligt och personligt.

Diakonal gåvokassa

Alla kan hamna i ekonomiska svårigheter. Samhällets skyddsnät ska stå för hjälpen i första hand, men ibland kan ett extra eller akut stöd behövas. Här kan du söka ekonomiskt stöd eller bidra med en gåva till diakonala gåvokassan.

Själavård och enskilt samtal

När livet är svårt kan du behöva prata med någon. Du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan för att prata med en präst eller diakon, och det kostar ingenting. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.

Film - Vad är diakoni?

Ibland kan det vara svårt att förstå vad diakoni är. I filmen får du en tydlig och enkel förklaring.

Aktuellt från Svenska Kyrkan Sorsele

1. Ladda elbilen i Gargnäs

Publicerad 7 november 2023

Nu finns elbilsladdare vid Gargnäs församlingshem.

2. Taket på Sorsele kyrka är färdigt!

Publicerad 7 september 2023

Vid byte av spåntaket på Sorsele kyrka upptäcktes att takkonstruktionen behövde förstärkas då det blivit skador på takstolarna.

3. Sorsele kyrka öppnar igen!

Publicerad 25 maj 2023

Reparationen av takkonstruktionen är snart klar

4. Svenska kyrkan har inga blomförsäljare

Publicerad 25 maj 2023

Vi har uppmärksammats på att falska blomförsäljare åker runt i bygden och utger sig komma från Svenska kyrkan.

5. Paltförsäljning i Ammarnäs med gott resultat

Publicerad 23 mars 2023

Paltförsäljningen i Ammarnäs den 11 mars gav gott resultat i dubbel bemärkelse. Det smakade bra och blev ett gott resultat för fasteinsalingen till ACT Svenska kyrkan.

Malå-Sorsele Pastorats hemsida

Titta in på pastoratets hemsida! Här kan du läsa om bland annat pastoratets styrning och vad ett pastorat egentligen innebär.

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan Sorsele!

Expeditionens öppettider