Svenska kyrkan i Toarp

Välkommen till Toarps församling. I gemenskap med Gud och varandra i livets alla stunder. Svenska kyrkan finns i Dannike, Gånghester, Ljushult/Aplared, Målsryd, Rångedala, Dalsjöfors och Äspered.

Musik i sommarkväll

Njut av allt från soul till visor, psalmer, gospel och folkmusik runtom i Toarpsbygden. Toarps församling bjuder återigen in till en sommar full av musikaliska upplevelser. Alltid fri entré, en frivillig kollekt tas upp vid varje tillfälle som går till olika hjälpinsatser för människor som behöver hjälp och stöd. Varmt välkommen!

Fira gudstjänst

Varje vecka firas det gudstjänster i kyrkorna runt om i Toarps församling. Du är alltid välkommen!

Det händer i kyrkan

I kyrkan finns många möjligheter att få nya vänner och prova på något nytt, oavsett ålder.

Mötesplats Stationsvägen

Sommaröppet 25 juni-15 augusti. Varmt välkommen till en plats för möten, kreativitet och fördjupning.

KyrkBladet

Församlingstidning, nummer 2 2024, med tema Vila ditt inre finns att läsa här.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Drop-In samtal och stöd

Torsdagar kl 9.00-11.00 är du välkommen in att prata med församlingens två diakoner en stund om din livssituation över en kopp kaffe.

En vitt stenhjärta med texten Älskad och saknad ligger på en gravkrans.

Leva-vidare-grupp

För dig som drabbats av sorg och saknad startas en samtalsgrupp i september.

Konfirmation 2024-2025

Välkommen till en spännande tid! Läs mer här om våra olika konfirmangrupper och hur du anmäler dig.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Samtal och stöd

Behöver du någon att prata med? Kanske är det något som krånglar i livet eller som du inte får någon rätsida på.

Take Me to School

Skolstödsprojekt i Vidin, Bulgarien, som har gjort det möjligt för flera romska barn att slutföra sin grundskola och gå vidare i sina studier. Det ger dem möjlighet att leva ett värdigt liv.

Bli medlem

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!

Personer står i motljus på stranden och fiskar.

Tankar inför helgen

"Det är just det som det handlar om: att våga lyssna på den som ropar ”Kom”." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Information om personuppgifter - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Utgivningsbevis

• Databasens namn: Svenska kyrkan Toarps församling, www.svenskakyrkan.se/toarp