Svenska kyrkan Tjörn

Med Kristus som grund ska Svenska kyrkan Tjörn vara en gemenskap som bär och ger livsmod i vardag, helg och högtid.

Boka dop – Livets första fest!

Enkelt dop eller extra allt – alla dop är storslagna! Dopet är Livets första fest - ett tillfälle att fira och välkomna ditt barn till livet.

Drönarbild på en faluröd kyrka med vitt torn tegeltak, vackert belägen vid en sjö.

Följ med på församlingsresa!

Vi erbjuder två olika församlingsresor: 16 maj till Gustafsberg och Åh stiftsgård, 7 juni till Jonsereds trädgårdar och Nääs fabriker. Välkommen att följa med!

Gravstenar på kyrkogård

Kyrkogårdarna blir säkrare

Kontrollen av gravstenar i Stenkyrka församling är nu klar och arbetet fortsätter i Rönnängs församling. Under 2024 genomför kyrkogårdsförvaltningen kontroller av samtliga gravstenar på Tjörn.

Vi har fått en ny kyrkoherde!

Välkommen Christina Grenabo, ny kyrkoherde för Svenska kyrkan Tjörn!

Lokalvårdare/Kyrkvaktmästare, vikariat 100 %

Svenska kyrkan Tjörn söker en vikarie från 1 september 2024 till 1 september 2025.

Act Svenska kyrkan 150 år!

Sedan 1874 har vi fört kampen för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Kalender - se vad som händer i Svenska kyrkan Tjörn

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Personuppgifter

Här hittar du information om hur Svenska kyrkan Tjörn hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR.

Ansvarig utgivare

Hemsidan www.svenskakyrkan.se/tjorn har utgivningsbevis och är en del av Svenska kyrkan Tjörns kommunikationsverksamhet. Ansvarig utgivare är tf kyrkoherde Lars Hjort, tel. 073 32 40 588.