Svenska kyrkan i Habo

Välkommen till Habo pastorats kyrkor och mötesplatser. Här kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körsång, barngrupper, enskilda samtal och mycket mer.

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Habo pastorat söker en diakon

100 % tills vidare

Aktuellt just nu

Habo vägkyrka 2024

Under sommaren är Habo kyrka öppen för den som vill besöka vår vackra kyrka, gå på guidad tur och fika i sommarcaféet. Vägkyrkans café i Sockenstugan har öppet 25 juni- 4 augusti.

Guidning under sommaren i Habo kyrka

Under sommaren har vi flera guidningar per dag i Habo kyrka. Guidningarna är gratis och du behöver inte anmäla dig.

Sommarmusik

Se programmet för sommarens musikkvällar 2024.

Allsångskvällar i Sockenstugan

Vid tre tillfällen under sommaren har vi allsång i Vägkyrkans café 2024. Varmt välkommen!

Konfirmation 2024-2025

Du är inte ensam om att fundera över livet. Du som är född 2010 eller börjar årskurs 8 till hösten är välkommen att bli konfirmand. Anmälan finns längst ner på sidan.

Gemenskapsdag på Gransnäs

Alla är välkomna att följa med på gemenskapsdag på Gransnäs söndag 18 augusti.

Retreathelg på Wettershus

14-15 september

Biskop Åke Bonnier lägger ner staven 14 september

Biskop Åke Bonnier går i pension och lägger ner staven 14 september i Skara domkyrka. Efteråt är det kakbuffé och avtackning. Välkommen att vara med!

Kontaktuppgifter till Svenska kyrkan i Habos expedition och personal.

I samtal med en diakon.

Samtal och stöd

När livet är svårt kan du behöva prata med någon. Hör av dig till oss när du vill prata med en präst eller en diakon. Du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan, och det kostar ingenting. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.

Medlemskap i Svenska kyrkan

Ytterligare information och inträdesblankett hittar du här.

Bibel och psalmbok

Helgen som kommer

Här hittar du texterna inför kommande söndag.

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Engagera dig