Foto: Manfred Richter

Huskvarna pastorat

Vi finns här för gemenskap och stöd, i glädje och sorg och allt däremellan. I vilken livssituation du än befinner dig, vi finns här för dig! Välkommen till våra verksamheter och mötesplatser i HAKARP, HUSKVARNA och ÖXNEHAGA.

Det händer i våra kyrkor

Här kan du läsa om vad som händer i Huskvarna pastorat.

Konfirmation i Svenska kyrkan Huskvarna

Skapa minnen för livet! Under konfirmationstiden får du fundera kring livet, Gud, dig själv och världen. Här kan du som blir 14 år i år läsa mer och anmäla dig till höstens konfirmationsgrupper.

En fyr lyser upp ett blått mörker.

Tankar inför helgen

"Den som ska ut och nattsegla måste ge sig av innan skymningen. När skymningen kommer, blir det för mörkt, och du kommer inte ens att komma ut ur din hemmahamn, ut till fyrarna.” Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Musik i sommarkväll

Välkomna till sommarens finstämda konserter i Hakarps kyrka, Huskvarna kyrka och Öxnehaga kyrkan. Alla konserter fri entré.

Workshop - Måleri som bön

Välkommen till en workshop i Hakarps församlingshem 10 juli där vi genom poesi, bilder, ledd meditation, praktiskt måleri och reflektion närmar vi oss tankar om Guds närhet och ömhet.

Garpa skans kapell i vårljus

Aktuellt hos kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du information om vad som händer eller är på gång inom kyrkogårdsförvaltningen i Huskvarna pastorat.

Kyrkguiden

Ladda ner appen Kyrkguiden för att enkelt kunna se vad som händer i våra kyrkor.

Två händer skriver på en bärbar dator.

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan