Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Stallarholmens församling

Välkommen att delta i gudstjänster och verksamheter för både unga och gamla, för kropp och själ. Församlingen är vackert belägen i en gammal kulturbygd i Mälardalen. Församlingen har bland annat tre medeltida kyrkor.

"Tala Tro - Tala Liv"

Har kristendomen något att tillföra en modern människa? Samtal i grupp utifrån boken "En fast punkt". Första träffen 9 oktober.

"Att göra skillnad"

Informations- och samtalskväll om livet på Västbanken 14 oktober kl 18:00 i församlingshemmet. Vad kan vi göra tillsammans?

Fototävling "Sprid ljus i mörkret"

Ta chansen att vara med och sprida ljus i mörkret genom att delta i vår fototävling till förmån för Act Svenska kyrkans julkampanj

Barnsång - för barn från 1 år

Torsdagar kl 11:00 i församlingshemmet

TacoLov - afterwork för hela familjen

Torsdag 17 oktober kl 16:30-18:30 i församlingshemmet

Konfirmation 2024/2025

Äventyrskonfirmation - en upptäcktsresa vi gör tillsammans!

Välkommen till kyrkan i allhelgonatid

Vi tänker särskilt på de människor i vår närhet som vi mist och nu saknar. Välkommen att besöka våra kyrkogårdar, kyrkor och minnesgudstjänsten med musik och ljuständning.

Församlingsexpeditionens öppettider

Fr o m 1 september så ändrar expeditionen öppet- och telefontider. Måndag och fredag: stängt. Tisdag: kl 10-12, 13-15. Onsdag och torsdag kl 10-12.

Vi behöver hjälp i församlingsarbetet!

Vi söker ungdomar och vuxna som kan hjälpa till dagtid på vardagar och söndagar, t ex som kistbärare vid begravning eller kyrkvärd vid söndagens mässa.

Veckomässa onsdagar kl 18:30

Franciskuskapellet i församlingshemmet. Välkommen!

Guidning i kyrkorna

Tisdag 15 oktober kl 10:00-ca 12:00, avfärd från församlingshemmet

Afternoon tea & Sing-along

Lördag 19 oktober i församlingshemmet kl 15:00 och kl 16:00

Prat & Promenad

Promenad för vuxna tisdagar kl 10:00 med start och avslut vid församlingshemmet.

Ekonomiskt stöd till äldre kvinnor

För kvinnor som är 65 år eller äldre och bor i Strängnäs kommun

Act Svenska kyrkan agerar för Ukraina

Kriget i Ukraina drabbar många. Läget är akut! Behoven är stora och fortsätter att öka. Våra lokala partner finns på plats och stöttar befolkningen. Humanitära insatser pågår och fler förbereds. Din gåva behövs!

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser