Dannemorabygdens församling

Vi vill vara en levande livskraftig kyrka med delaktiga människor. Varmt välkommen du också att vara med. Ta med bullar till kyrkkaffet, sjung i kören, dela tro och liv i gudstjänst eller samtalsgrupp, be för dina grannar.

Här på hemsidan kan du finna det du behöver för att kunna kontakta oss eller för att se vad som händer under veckorna av gudstjänster och annan verksamhet.

Våra sommaröppna kyrkor välkomnar dig!

Välkommen att besöka våra vackra kyrkor i sommar, se respektive öppettid..

Sommarlovskul

För barn i alla åldrar! (0-6 år i vuxens sällskap). Här finns möjlighet till pyssel, spel, lek med mera!

Musik i sommarkväll

Torsdagar kl. 19 i Österbybruks kyrka. (OBS! med undantag lördag 27 juli och 17 augusti)

Kyrkokonstens dag 28 juli

Kyrkorna i Film, Dannemora, Morkarla och Österbybruk är öppna. I år är det särskilt fokus på Carl Eldh i Films kyrka. Välkommen att njuta av kyrkornas konstskatter!

Folkmusik vid helgsmål

Folkmusik i Morkarla kyrka, lördagskvällar kl 18.

Pilgrimsvandringar i sommartid

I sommar görs två kortare vandringar från Films kyrka.

Vi samarbetar med Sensus!